Alla inlägg under april 2008

Av Fröken P - 1 april 2008 16:04

... har försökt förmå mina arbetskamrater i snart 7 år att gilla idén med att vi och vårt program ska kunna sköta frånvarorapporteringen via nätet ... nu har tiden gått ... mycket vatten har runnit under broarna ... ett nytt frånvarorapporteringssystem har sett dagens ljus ... & det förra var mycket svårflörtat, om man säger så ... så för ca ett år sedan bjöd jag in experter som berättade om alla fantastiska fördelar med detta ... a-laget sa "- Ja!" ... HALLELUJAAAAA ... nu var ju inte kampen slut för det ... jag har så försökt att under ett par månaders tid få någon kunnig människa att "lägga in" oss så att vi liksom kan sätta igång, nå'ngång, då ... men då hänvisas man runt, runt, runt ... för pengar är ju inte bara pengar, utan det är olika "budgetar" (Heter det så i plural??? Finns det i plural???) ... men nu så hoppade jag över ett steg i hierarkin och se då händer plötsligt något ...

... dagens sensmoral alltså: OM DU ALLTID GÖR SOM DU ALLTID HAR GJORT (dvs alltid har frågat rätt ansvarig person i den hierarkiska organisation jag arbetar i) FÅR DU ALLTID SAMMA RESULTAT (men, nu gjorde jag inte det och ... ja, se då händer det grejer)!

Fortsättning följer ...

//Fröken P

Av Fröken P - 1 april 2008 14:30

... dagens målsättning: ATT INTE BLI LURAD ... pratar därför inte med gubben sedan i går kväll, när jag sa godnatt ... DET ÄR LIVSFARLIGT ATT ENS LYSSNA PÅ HONOM DEN 1:A APRIL ... är dock alldeles för fantasilös för att själv komma på ett enastående trovärdigt "lur" ... så det gäller att hålla huvudet upp och fötterna ner ... har klarat några sådana "halv-lur", typ: "- Fröken P, fröken P, vad ska vi göra ... Amina har fått hot om utvisning!" ... mmm, visst ... "- Nämen, va' kul för henne ...!" ... har också klarat av några av dagstidningarnas värsta ... DN:s var jätterolig och en ganska intressant idé ...

... idag har vi annars jobbat med NpSv och läst texthäftet framlänges och baklänges ... de är nervösa ... några elever säger att de inte klarar själva provsituationen ... kan man lösa det på något sätt ... inte vara i stora skräckinjagande aulan t ex ... tja, hur ska det gå?

 //TJINGELING

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards