Alla inlägg den 11 april 2008

Av Fröken P - 11 april 2008 19:46

... 08.17 anlände till skolan

08.24 satte mig på bänken utanför vårt klassrum och inväntade de indroppande eleverna

08.27 tog en styck elev och hade allvarssamtal i lyxstudierummet

08.30 startade matematik-lektionen och jag gick upp på kontoret och sorterade papper och kastade en papperskorg full

09.10 fick ett antal tfnsamtal fr expeditionen ang krånglet med samlat betygsdokument för eleven som slutade förra våren - blir det då aldrig nå't slut på denna betygshistoria???

10.05 ringde - utan resultat - och sökte HLR-sköterskan som ska komma på onsdag (ville byta tid så att vi kan gå och se på bio OCKSÅ!)

10.15 gick till expeditionen och fick betyg för rektor att skriva under, kopiera på värdebeständigt papper och arkivera hos vår SYV samt hoppas jag att han vill vara vänlig och sända originalet till den väntande eleven

10.20 plockade upp tre stycken hälsokommunikatörer som skulle informera klassen

11.15 höll pli på lyssnande trötta hungriga elever (främst killarna som inte ätit frukost!!!) och fick dem att verka energiskt uppmärksamma under informationen från Landstinget

12.05 eleverna rusade mot lunch och jag tackade så mycket för bra info från dessa "kommunikatörer" - de borde komma fler gånger

12.17 satte mig i bilen precis när p-tiden gick ut - ha, ingen lapplisa i sikte

12.30 kastade "brännbart" på soptippen och bagageluckan började sakta inta en icke-sur-mjölk-doftande stil

12.47 hämtade en beställd bok på universitetsbibblan för fortbildningskursen i storstan

12.59 in på butiken och handla två liter mjölk och lite frysta hallon

13.20 körde om yngsteman och tre klasskamrater på vägen hem

13.40 vispade ihop tredubbel sats av våffelsmet och började grädda samtidigt som jag dukade och gjorde finlir i köket efter stormig morgon

14.00 lyssnade på fyra glupska niondeklassare - älskar att höra deras kloka synpunkter på livet - synd bara att de hade blivit avstängda i matsalen pga "kast med liten köttbulle"

14.30 HLR-sköterskan ringde OCH HON KUNDE LÅTA OSS GÅ PÅ BIO! Yippie!

15.00 kollegan ringde och rapporterade utgången av eftermiddagen så att jag ska ha superkoll på allt inför måndagen när hon är i storstan på nätverksträff (jag iddes inte åka i år) --- Hon var sååå glad att få höra "att även solen har fläckar", dvs SUPER-MAMMAN, dvs jag, har också barn som är som "vanliga" människor!!! Tack, ska hon ha!!!

17.00 tog ut brödet ur ugnen och gav mamma och pappa en limpa när de kom förbi

17.20 bläddrade i reklamen och tror att jag nickade till lite i soffan

18.00 kvicknade till och tog mig an köket igen ... gjorde moussaka och sallad och tsatsiki

19.00 skulle dammsuga huset, men jag blev istället tvungen att leta lösenord för gubbens bussresa ... fann det vi sökte efter många om och men

20.00 nu ska jag dammsuga och ta helg ...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards