Alla inlägg under oktober 2009

Av Fröken P - 31 oktober 2009 18:38

... och här sitter jag ... förkyld ... trött ... mycket kvar att fixa ...

Nytt mål: jullovet ska vara uppgiftsfritt! Klarar jag detta?

//Fröken P

Av Fröken P - 31 oktober 2009 11:02

... det är disigt idag ... men, kanske kanske blir det klarare vartefter ... en kyrkklocka klämtade precis ... kanske var det Sofia kyrka ... jobbar ... pluggar ... en helt vanlig lördag ... fast det är ALLA HELGONS DAG ...

... tänker på de som gått ... hädan ...

//Fröken P

Av Fröken P - 28 oktober 2009 15:26

... det kliar envetet i min glömt-nå't-tarm ... och det betyder bara en sak: JAG HAR GLÖMT NÅ'T!


Har gått och grunnat hela dagen ... men, det ger sig liksom inte ... satt på salongen och blev ompysslad: nähä, inte kom jag på det ... sprang runt på stormarknaden: näpp, inte ens en aning ... har meditativt kopierat och laminerat frågeark inför universitetsuppgifter på måndag: och ... nä, det gav inget heller ...


Får nog ge mig nu! Det som är glömt och jag missade och inte hann ... får helt enkelt bara va' ... huh, vilken avancerad tanke!

Ska åka förbi en affär till och inköpa något litet också till "vargarna" som har höstlov därhemma: imorgon åker vi till storstan!


//Fröken P

Av Fröken P - 27 oktober 2009 07:09

  

... dagen idag verkar fortsätta som sistlidna slutade ... dvs med c-vitamin, hett ingefärste och massor av snytpapper ... tillägget för dagen skall väl vara Vick's Rub + tjock halsduk då ... känner mig inte direkt på topp, om man säger så ...


... men, det känns i alla fall bra att snart ha betalat alla räkningar ... tycker mest att pengar går in och ut ... men det är kanske bra ... det där om att man ska bidra till samhällsekonomins snurr, känns ju himla meningsfullt ... mina pengar - dvs de som gick ut ... skapar gott någon annanstans ... och ... tja, jag och de mina fick väl nå't i retur för summan som just betalats ... näh, jag är inte fattig ... JAG ÄR RIK (det är åtminstone vad jag brukar intala mig så här i löningstider, när det mesta av det som kommer in, går ut lika fort) ... men, jag är en 7-tusan till penga-flyttare ... Det är intressant med den där diskussionen om det halvfulla/halvtomma glaset ... men, hur ser du på din ekonomi? Är din plånbok halvtom eller halvfull?


Idag måste jag försöka fokusera på RESULTAT! Måste, måste, måste fixa tuuuuuuuuuuuuuuusen "papers" idag ... OCH DET BARA SKALL SKE ... tänk att vissa (läs: "jag") måste ha kniven på strupen, för att prestera bäst ... ha, ha, ha ... en terapeut skulle nog ha sagt att jag presterar "good enough" utan kniv på strupen ... men "i min värld" så är det ju lite annat som räknas ... hm ... tja ... vet'e 17 om jag inte ska börja jobba på det där ... lite ...


Aaatjoooo ... och tjingeling ... för nu!


//Fröken P

Av Fröken P - 26 oktober 2009 19:19

... näsan är ur lag ... halsen var rosslig häromda'n, så då kom ju näs-täppa som ett kvitto ... tror inte att det är svinis, har inte haft ont i kroppen ... kroppstemperaturen har nog höjts ett par grader ändock ... känner mig hängig ... eller så är det bara post-jobb-vecko-trauma, dvs när man nu äntligen har blivit ledig från allt så ger man sig tid att vara sjuk ... DET ÄR SJUKT!


Har rotat runt och gjort allt och inget! Har bl a kokat kvitten-marmelad med citron och vanilj i: det blev godkänt så nu ska vi ge oss på jakt efter mer kvittten-frukt! De som vet säger att marmeladen skall bli rödare i färgen, men vår frukt var ganska beige-äppel-färgad inuti, även efter kokningen ... nåja, i burken antogs en något beigare-gulaktig färg, men det var definitivt INTE rött! Är det någon där ute som vet om vi ska leta efter någon särskild kvitten-sort, för att kunna få till RÖD marmelad i våra burkar???


Nu ska jag snyta näsan igen ... MEN TÄNK ATT DETTA ÄR FÖRSTA INFEKTIONEN DENNA HÖST ... och det är strax november ... wwwoooaaahhh ... förra året var jag sjuk, banne mig, var tredje vecka hela läsåret ...!


Ska köpa på mig av ICA:s C-vitamin och ta upp till 6000 mg/dygn nu så jag får väck dessa virus snabbare än så ...

och så spä på med vitlök, dricka ingefärste och det gamla vanliga ... AKTA ER BACILLUSKER, nu kommer jag!


  


//Fröken P

Av Fröken P - 24 oktober 2009 17:10

   ... tja, egentligen var det förra helgen som var den stora städarhelgen, men ... tro't eller ej ... dammsugar'n gjorde sitt här idag också!


Har egentligen varit chaffis idag åt två högskoleprövande ynglingar: schasat upp dem i ottan denna lördagsmorgon och så skjutsat dem till akademiska salar där provet skulle äga rum och så hem och fixa lunch och så dit igen och så hem och så slutligen var jag och hämtade dem nu vid 16.30-snåret ... men, då slapp jag köra hem: den yngste parveln övningskörde oss ända hem faktiskt (och behövde denna dag inte få frispel vid varje påtvingat stopp pga växlingsproblematik samt draglägesbesvär!).


Har lördagsmiddag i ugnen: kyckling, grönsaker (rödbetor, morötter, lök), potatis! Så simpelt!


Ska annars ägna kvällen åt pluggeri och pluggera ...


Höstlovsveckan ska ägnas åt planering och Power Point-tillverkning!


Trevlig helg!

//Fröken P


Av Fröken P - 21 oktober 2009 21:38

... idag såg jag med egna ögon ett lås installeras i en dörr ... och jag blev tårögd ... GråterSkämsSkrattande


Det var 5 år sedan vi beställde låset på jobbet ... och idag blev det så äntligen installerat! Det ska tilläggas att det har föregåtts av en kollegas omutliga knep att påverka och uppenbarligen är det först nu de har fått effekt!


Nu väntar jag bara på att lyset vid trappan där jag kliver rakt ut sena onsdagskvällar också börjar lysa ... men det är bara 1 år sedan det felanmäldes, så det dröjer nog ... Låtom oss fröjdas ett tag åt det nya låset först, innan vi börjar yvas över annat ...


//Fröken P - förundras över omvärldens effektivitet, när hon själv arbetar ca 250 % (det är FÖR mycket!!!) och jonglerar ca 3 hushåll på ett pekfinger --- ACK, JAAA!

Av Fröken P - 14 oktober 2009 18:53


... lång onsdag som vanligt ... borde hinna passera och lämna lite böcker innan biblio stänger ... jag tror ta mig 17 att jag ska sätta mig själv på prov .... jag hinner eller hur ... de stänger kl 19.00 ... sedan hem och hänga vid böckerna tills jag somnar ... sittandes vid bordet ...

     Tjing --- nu blev det bråttom

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards