Alla inlägg under mars 2008

Av Fröken P - 31 mars 2008 20:33

... jo, det blev en riktigt trevlig dag ... alla APU-tjejerna var tillbaka ... de hade haft bra praktikplatser och de hade alla fått goda omdömen ... tänka sig att majoriteten ska sluta hos oss i juni ... jag ska stå där stolt, med en tår i ögonen, när "mina" tjejer & killar går vidare mot nya mål ...

... förmiddag: en lektion då vi gick igenom allt om kommunens feriearbete ... sedan till aulan där rektorn hade samlat alla elever för lite allmän info ... åh, vilket liv det blev sedan ... några flams-trams-killar satt och fnissade när Röda korset-tjejerna skulle berätta om sin verksamhet ... ingen gjorde nå't ... så då var ju bara jag tvungen att gå fram ... nådde inte lymlarna pga att jag stod två bänkrader bort ... så vad gjorde jag då ... virade av mig den långa scarfen och gjorde ett lasso och fångade en - den värste? - och bad honom flytta sig två bänkrader bak till mig och där satt vi i godan ro tills det hela var över ... 12 minuter senare ... NÅ'N MÅTTA FÅR DET VÄL ÄNDÅ VARA ... även om det var ett väl organiserat kaos i aulan bör inte vi lärare stillatigande bara beskåda eländet ... det går ju att tala med marodörerna ... igen, & igen, & igen ...

... lunch: skuttade iväg till ICA och handlade en fetaostsallad och gick tillbaka till kontoret för att hinna tänka ... ville inte sitta i personalrummet och TAAAAAAAAAAAALA med folk ... vid 12.30 kom så två tjejer upp och satt och snackade ... det blev en riktigt trevlig lunch med eleverna ...

... eftermiddag: datasal och anmälningar via webben ... lite komplicerat innan alla hade hajjat hur allt gick till ... men nu är det klart ... och om några veckor bör de flesta ha fått besked om hur några sommarveckor ska komma att se ut ... hann med tfnsamtal till f d eleven i S-tälje ... hon bad sedan rektorn ringa mig ... och jag ringde så en av våra karaktärsämnesskolor för att se till att rätt betyg skulle signeras ... har också bokat tid med en annan karaktär dit rektor, jag och eleverna ska gå för ett möte om rutiner, organisation etc ... sedan administration ... gick hem ca 16.30 ...


//Tjingeling

Av Fröken P - 31 mars 2008 08:25

... nu går jag ... till jobbet ... har vaknat sent ... hoppade i bingen strax före kl 02.00 ... morgonen är grå och jag är mosig ... fixat frukost & dyl ... har proppat väskan full ... ska promenixa ... hann inte runt broarna i morse ...

... vad månde ske i dag ...???

//Fröken P


Av Fröken P - 30 mars 2008 23:26

... det är småkallt och jag vill ha en filt, men ids inte hämta en ... klockan är alldeles för mycket ... och jag har ännu inte fått reda i mina pappershögar ... har noll koll på kommande veckan ... men om en timme eller så ... då kanske jag kan börja nysta i min röda tråd ...

... imorgon ... ska försöka hjälpa eleverna att söka feriejobb via Af ... fick tidigare i veckan mail, från ferieansvarig inom landstinget här, som tillkännagav att feriearbete inom landstinget sommaren 2008 ej kommer att kunna sökas pga den hårt tärda ekonomin inom samma landsting ... beror det månne på landstingsdirektörens månadslön ... nåväl, det är i alla fall synd om omvårdnadseleverna som går ut nu ... de vill ju ha in en fot ... och sedan få förlängning på sina vikariat ... men det ser kärvt ut ...

//Fröken P

Av Fröken P - 30 mars 2008 14:29

... vaknade som vanligt ... skuttade upp och vred fram alla klockor ... kändes snålt att förlora en timme ... bara så där ... drog upp gubben ... for iväg och handlade ... det var HELT TOMT överallt ... tog den största åbäkigaste kundvagnen som inte gick att styra ... fastnade i scanning-kontroll ... igen ... det blev till min fördel ... igen ... hade scannat dubbelt av både Glad-Pack och ugnsfolie ... och kassörskan var sååå rar ... HIMLA TUR ATT DE KONTROLLERADE MIG ... vann tillbaka typ 40 spänn ...

... tvättade bilen på vägen hem ... NO FUN AT ALL ... medan alla män i familjen hårdjobbade med bil och takbox, fixade jag brunch ... klockan hann bli 12.30 innan vi åt dagens frukost ...

... har planterat några krokus och påskliljor i en kruka vid entrén ... har lufsat broarna runt i alldeles för varma kläder ... DET ÄR VÅRVARMT UTE JU ...

... ska nu "duka" mitt skrivbord och se vad där finns att göra inför nästa vecka ... kollegan och jag ska ju gu'bevars lägga upp ny strategi för strul-eleverna ... hur ska det gå??? hur ska det gå??? ... voj, voj ... det känns inget bra att veta att det ska bli (elev-)storm ... borde meditera, eller nå't ... för att hämta kraft ... eller också bara TALA LUGNT & SAKTA, men handla raskt ...

... såg faktiskt blåsippor ute i backarna ... FÅR MAN GÅ UTAN STRUMPOR OCH SKOR NU?

//Fröken P

Av Fröken P - 29 mars 2008 22:50

... är egentligen en riktig hemma-gris ... åh, så skönt att få komma hem ... grabbarna är i hamn ... de kom hem i tre hela delar ... tack & lov ... de hade haft det jättekul ... solbrända näsor ...

... hoppas att mina elever också har haft trevliga påsklov ... när jag nu träffar dem på måndag ...

... ska lägga näsan i en ny bok ... hade kommit med posten ... "Myrrha" av Ulrika Kärnborg ... ser inbjudande ut ... har ju just läst både "Tusen strålande solar" (nu ljuger jag: jag lyssnade på CD-bok) och "Flyga drake" (har läst!!!) och vill se filmen ...

... måste mata fisken nu ... han har haft en särdeles speciell diet under några dagar ... ikväll blir det fish-food ...

//Fröken P

Av Fröken P - 28 mars 2008 12:07

... must be funny ... hade några nyss ... och nu har jag ångest för att jag har låtit dem sippra mellan mina fingrar ... tittar i påsarna och ser knappt nå't ... VAD ÄR DET HÄR??? ... det var länge sedan jag var "på stan" ... och jag behöver verkligen lite nytt ... men denna ÅNGEST ... å inte vann jag på POSTKODSLOTTERIET förra helgen heller ... VA'???

... flanerar i alla fall runt ... tittar på människor ... tittar i skyltfönster ... tar snabba vändor in i butiker ... men jag är ingen riktig shoppare, tror jag ... det är bara varmt och jag tänker "TWICE" innan jag handlar nåt ... ser ändock massor av fina grejer ...

... tidig eftermiddag med fin-fix inför kvällen ... ska käka middag, troligen på Söder, med ett par vänner från länge-sedan ...

... imorgon kommer grabbarna hem ... hoppas att det är TRE hela bitar som anländer ... vi ska bara käka och tvätta och sedan styra kosan hemåt ...

... på söndag blir det stor ORGANISATION inför jobb-veckan ... hu, måste kolla i kalendern och checka mina "måsten" ...

//Fröken P

PS: Sundbyberg är ganska dammigt och grått så här strax innan vårens ankomst, bara så ni vet!

Av Fröken P - 27 mars 2008 11:36

... lite lagom småkallt ... idag blåser det knappt alls ...

... igår lunch på Kulturhuset ... eftermiddagsdate med syrran ... Östermalmsshopping ā 299 SEK ... sedan häng i soffan med ny bok ... besökte också BIBLIOTEKET ... kunde dock inte logga in på deras knäppa dator och de var så uppnäst nonchiga att jag faktiskt drog mig för att fråga om hjälp ... DET HÄR ÄR JU STOCKHOLM gu'bevars, och här är man inte trevlig på beställning ... om man går in i en butik så blir man nästan förvånad om någon expedit beter sig mänskligt och inte bara ser COOL ut där bakom disken och hummar nå't stockholmskt när man tackar för besöket ...

... idag snabbvisit på FRESCATI ... på biblioteket ... var annars ... och så vrålshopping för några kronor ... lönen är ju här ...

//Fröken P

Av Fröken P - 26 mars 2008 10:15

STOCKHOLM ... Vilken härlig morgon ... ska göra stan ... har fått sjukanmälan-sms från en elev ... ringde kollegan ... uppenbarligen extremt hög frånvaro denna dag ... VAD SKA MAN GÖRA FÖR ATT HÖJA ARBETSMORALEN BLAND VÅRA UNGDOMAR ...?

//Fröken P

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards