Alla inlägg under december 2009

Av Fröken P - 31 december 2009 15:12

... GOTT NYTT ÅR!

 

 

 

Jag ser fram emot ett nytt år ... ja, det gör jag ... 

 

... det här året ska bli riktigt riktigt härligt ... på många sätt ... jag ska bli klokare ... och förändringarna ska ske ...

 

... nu måste man lägga till ... HALLELUJA!

 

Hoppas att ni alla får en underbar nyårsnatt!

 

//Fröken P

 

Av Fröken P - 30 december 2009 12:54

... jo, nu har jag tänkt lite och det ska nog gå ... idag känns det TOPPEN ... och vägen ser stjärnbeströdd ut ... om jag fixar att läsa Cummins text (oöversatt) och sila ner den till dess innersta essens ... tänka lite till ... illustrera ... förtydliga ... tja, sedan ska nog Power Pointen sitta där ...  skolorganisation är väl något jag borde kunna tycka något om ...


... det är dock några läxor till kvar ... ska dra upp nya planer för dem när PP:n är klar ... måste bara finna en snygg PP-underlag från nätet ... jag har sett så tjusiga någonstans ... men har glömt var ... och kanske ändå inte klarar av att ladda hem dem ... och se då blir jag så ledsen ...


... dammsugaren är ikopplad men ej ännu startad ... vi måste starta den vid motorn på övervåningen och så springer man ner för att ta tag i själva handtag och munstycke och dra ett varv eller två i källarvåningen ... och så upp för att stänga av ... ner för att koppla ur ... upp med alltihopa till övervåningen ... och så koppla i ... springa iväg till motorn för att starta igen ... och så tillbaka till "ormen" för att göra övervåningen astma-säkrad (minst) ... blir jag trött så låter jag eländet stå på även om jag gör något annat ... ser hur människorna på gatan vänder sina anleten upp mot fläktmotorns ljud som silas ut genom ett fint filter under en av taknockarna ... "-Vad gör de där människorna egentligen? Sågar de ved? Bygger de om? Tar det aldrig slut?", tycks de tänka när de passerar vår tomt

Av Fröken P - 29 december 2009 17:55

... 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 och så 10 ... och så 11, 12, 13 ... eh ... logik och struktur, raka spalter och kolumner sida upp och sida ner ... min högerhjärna är URKOPPLAD ... å jag längtar efter sax, klister, papper, garn, stickor, pärlor, färg, penslar, kreativitet och fantasi ... ah ... jag måste ta mig en natt ... när alla mina läxor är klara ... trollspö't, var har jag lagt dig?


//Fröken P

Av Fröken P - 29 december 2009 17:55

... 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 och så 10 ... och så 11, 12, 13 ... eh ... logik och struktur, raka spalter och kolumner sida upp och sida ner ... min högerhjärna är URKOPPLAD ... å jag längtar efter sax, klister, papper, garn, stickor, pärlor, färg, penslar, kreativitet och fantasi ... ah ... jag måste ta mig en natt ... när alla mina läxor är klara ... trollspö't, var har jag lagt dig?


//Fröken P

Av Fröken P - 28 december 2009 14:46

... ah, nog är det skönt med lite ledigt ... men, ack vad jag gillar vardagar OCKSÅ!


... har gjort massor & ingenting ... det jag gjort syns inte ... och det som jag inte borde ha gjort (det är en hel del idag) får vi kalla "ingenting" ...


... det är snö här och precis lagom kallt ... men, gatorna är snorhala (huj, får man säga så???) så man går omkring och är rädd för att slå en saltomortal tre gånger i minuten ...


... längtar lite efter sol och massor efter sandal- och barbent-väder ... ack ja ...


Nå'n där ute som längtar efter en till snöstorm - nå'nsin?


//Fröken P

Av Fröken P - 26 december 2009 22:43

... hå, hå, ja, ja ... har suttit med näsan i en hyacint  och slängt ett getöga i en bra-bok ... pillat lite på julklappspusslet som är sååå svårt ... ätit gott & lagom ... hört   & sett     familj ... nu ser man fram emot lugn & ro ... egentligen är det allra bäst precis från sen julaftonskväll och framåt ... långa promenader i snön ... och så skynda hem se'n för att mysa! Har faktiskt hunnit med att läsa en 300-sidig avhandling idag (OCH DET VAR ABSOLUT INTE DEN JAG REFERERADE TILL SOM "BRA-BOK"!!!) om läsinlärning och har så smått börjat fundera    på hur jag ska berätta om "mötet med texten" (min läxa alltså!!!)?!

... ska knyta mig nu ...   !  MED en BRA-BOK   !!!

//Fröken P



PS: Utan film försmäktar jag denna julhelg: ska nog "måsta" se en imorgon då ...   

Av Fröken P - 22 december 2009 19:43

... lite till är alltså fixat:

* Köttbullar! CHECK

* Handlat tandkräm! CHECK

* Kollat räkningar! CHECK

* Köpt prinskorv Gourmet och snittat dem ā la prinskronestyle! CHECK

* Blivit trött! CHECK

//Fröken  P

Av Fröken P - 22 december 2009 14:53

... är full med klet & sån't! Nu ska här röjas ...

//Fröken P

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards