Alla inlägg den 5 april 2008

Av Fröken P - 5 april 2008 18:28

... ja, ibland händer det saker ... ja, ni vet så där när "slumpen" rå'r ... har cyklat runt i stan idag ... och precis när jag kom till "våran" korsning hörde jag världens smäll ... har alltså sett resterna av en riktigt otäck olycka idag ... var illamående ett långt tag efteråt ... VARFÖR KÖR ALLA SÅ FORT ... cyklade en sväng förbi biblioteket ... och precis när jag skulle köra över stora vägen där så ... ja, jag träffade en f d granne som jag inte hade träffat på nästan tio år ... hon var sig lik ... rar & vänlig ... men hon berättade sorgliga nyheter om sina barn och jag blev bara så ledsen ... TROTS ALLT SOM HÄNDER ÄR VI MÄNNISKOR FÖRUNDERLIGT STARKA, tycks det mig ...

... vissa dagar behöver man få tid att smälta intrycken man har fått ... jag vill bara sitta och titta ut i trädgården en stund nu ... inte läsa nå't ... inte tänka nå't ... bara kika ut på den smygande våren ...

... imorgon får jag andra perspektiv ... och då får jag ta tag i det där andra som borde göras ...

//Fröken P

Av Fröken P - 5 april 2008 06:44

... har gjort "rundan" ... nu väntar frukost-lir och sedan skjuts till högskoleprovet ... sonen ska se hur det kan tänkas gå till ... och så får vi se om det är nå't att prova igen ... nästa termin ... idag ska jag läsa klart "Kalla det va' f-n du vill" och hitta lämpliga citat som vi på fortbildningskursen kan använda i ett bildspel i början av juni ... dvs nästa kurstillfälle i storsta'n ... vi hade tänkt att plocka ut elaka rasistiska uttalanden från den där farfadern ... och så ska vi finna nå'n bild på nå'n gammal elak/enfaldig farbror ... och så nå'n skånsk man som kan tala in citaten ... det skulle va' smashigt om vi kunde få till det ... men det gååår nog inte ...

//Fröken P

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards