Alla inlägg den 9 april 2008

Av Fröken P - 9 april 2008 17:53

... puh, det kändes bra ... nu har jag talat med tjejerna ... lite ... mer blir nästa vecka ... DET ÄR MITT ANSVAR SOM VUXEN ATT SE TILL ATT RELATIONEN HAR MÖJLIGHETER ATT BLI BRA ... jag har sträckt ut en hand ... och som alla gånger förr ... lades en hand i min ... VI SKA NOG REDA UT DET DÄR MED IG ... om bara viljan finns ...

//Fröken P

Av Fröken P - 9 april 2008 17:37

... men jag är inte hemma än ... sitter kvar på jobbet och kan inte riktigt dra mig mot kappan och halsduken ... orkar inte kolla väskan ... ÄR TRÖTT ... det har gått bra idag ... mötet med alla där på karaktären gick över förväntan ... trots att rektorn inte kunde dyka upp ... låt oss säga att han "delegerade" ansvaret till mig ... och jag utnyttjade situationen direkt och gjorde en offertbegäran för lunch för våra industrikillar ... det är ju illa att de ska få frånvaro för att de måste åka och käka långt borta ... det tar flera timmar att käka (hemma/på hemmaskolan) ... och sedan ids de inte fullfölja dagen och får frånvaro för det ... imorgon möte ... månne kan det bli så att rektor accepterar kostnaden ...???

... har haft betygssnack med elever som snart, mycket snart ska ha NpSv och ... nu vet de vad jag och kollegan tycker ... så här innan provet ... det var bra samtal ... vi borde ha haft sådana samtal oftare ... korta 5-minutare ... med kort omdöme, några få goda råd och sedan en kommentar från eleven ... DET ÄR RARA UNGDOMAR VI HAR ATT GÖRA MED ... två IG-varnade arga flickor stannade dock inte för att få en chans att diskutera med oss ... synd ... nu slösar de all sin energi på att gå omkring och vara arga på oss, istället för att lägga ner energi på att fixa skolan ... jag känner ansvar för att ringa dem ... MEN DET ÄR INTE JAG SOM HAR ATTITYDPROBLEM ... näh, men jag ringer ... äsch ... kanske ...!!!???

//Fröken P

Av Fröken P - 9 april 2008 07:37

... grabbarna fick nyss frukost med nybakt bröd ... jo, jo ... idag var man pigg ... idag väntar möte med en av karaktärsinriktningarna ... de fyra eleverna samt alla vi inblandade lärare ska ha ett möte med rektor och diskutera utbildningen ... det har framförts kritik från eleverna ... och istället för att diskutera fram och tillbaka så samlar vi nu alla inblandade ... månne vad det blir för utgång ...?

... det regnar ... och jag ska promenera 7 km ... jaha, och har man bestämt sig så är det bara till att fullfölja ... jaaaaaaa, men det är ok om man ska ut och bli blöt och snorig för att se'n komma hem och få ta en varm dusch ... men nu ska jag gå i lagom takt så att jag inte blir jättesvettig ... och jag gillar inte paraplyer (!) så det blir till att fälla upp kapuschongen (finns alltid på mina ytterplagg om jag kan påverka inköpet) ... uppfälld kapuschong ínnebär fördärvad onsdagsfrisyr ... oh, vilket öde ... näh, men seriöst: jag gillar inte när håret blir PLATT ... fluffigt känns optimalt ... nåväl, efter den där regn-promenaden ska jag sedan ha möte på en industrilokal med alla och sedan gå till skolan och ha fyra (4) lektioner i eftermiddag ... då gäller det ju att vara till sin fördel ... jag vill inte se ut som en dränkt katt hela da'n ... eller ... äsch!

//Fröken P

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards