Alla inlägg under augusti 2008

Av Fröken P - 31 augusti 2008 13:54


... men detta läsår har tydligen inletts med att jag har växlat in på nå't slags "arg"-spår ... det sägs att det är mindre krävande att gå omkring och vara ARG än att vara ledsen, men det vet-e-17 ... jag är helt slut av att gå omkring och vara allt annat än flexibel och snäll ... har bestämt mig för att jag inte ska vara i förhandlingsläge "ā la minute" ... dvs inte springa på varje boll ... det här läsåret SKA JAG HA KOLL PÅ LÄGET ... och kontroll kan jag inte ha om jag inte får betänketid och LUGN & RO ... inte vet jag om det kommer att bli så mycket stora förändringar precis ... men åtminstone behöver jag inte gå runt sedan och känna att jag har varit FÖR SNÄLL ... det finns enskilda individer som är manipulativa ... och vet ni vad ... jag upptäckte det nyss (!!!) och jag har bestämt mig för att vara mer uppmärksam på dessa CHARMIGA personer (kollegor & andra) ...

... om jag nu misslyckades med förra årets "BARA-JOBBA-PÅ-BETALD-ARBETSTID"-mission, så kan jag väl åtminstone känna mig lite nöjd om jag efter kommande läsår har fokuserat på MIG lite mer istället för på andra ... även om jag inte lyckas fullt ut så har jag ju förändrat min status från 0 till ett par procents högre värde hos mig själv ... INTE ILLA, VA'???


Ah, det är faktiskt uppfriskande att vara arg!


/Tjing

Av Fröken P - 31 augusti 2008 13:54


... men detta läsår har tydligen inletts med att jag har växlat in på nå't slags "arg"-spår ... det sägs att det är mindre krävande att gå omkring och vara ARG än att vara ledsen, men det vet-e-17 ... jag är helt slut av att gå omkring och vara allt annat än flexibel och snäll ... har bestämt mig för att jag inte ska vara i förhandlingsläge "ā la minute" ... dvs inte springa på varje boll ... det här läsåret SKA JAG HA KOLL PÅ LÄGET ... och kontroll kan jag inte ha om jag inte får betänketid och LUGN & RO ... inte vet jag om det kommer att bli så mycket stora förändringar precis ... men åtminstone behöver jag inte gå runt sedan och känna att jag har varit FÖR SNÄLL ... det finns enskilda individer som är manipulativa ... och vet ni vad ... jag upptäckte det nyss (!!!) och jag har bestämt mig för att vara mer uppmärksam på dessa CHARMIGA personer (kollegor & andra) ...

... om jag nu misslyckades med förra årets "BARA-JOBBA-PÅ-BETALD-ARBETSTID"-mission, så kan jag väl åtminstone känna mig lite nöjd om jag efter kommande läsår har fokuserat på MIG lite mer istället för på andra ... även om jag inte lyckas fullt ut så har jag ju förändrat min status från 0 till ett par procents högre värde hos mig själv ... INTE ILLA, VA'???


Ah, det är faktiskt uppfriskande att vara arg!


/Tjing

Av Fröken P - 31 augusti 2008 13:54


... men detta läsår har tydligen inletts med att jag har växlat in på nå't slags "arg"-spår ... det sägs att det är mindre krävande att gå omkring och vara ARG än att vara ledsen, men det vet-e-17 ... jag är helt slut av att gå omkring och vara allt annat än flexibel och snäll ... har bestämt mig för att jag inte ska vara i förhandlingsläge "ā la minute" ... dvs inte springa på varje boll ... det här läsåret SKA JAG HA KOLL PÅ LÄGET ... och kontroll kan jag inte ha om jag inte får betänketid och LUGN & RO ... inte vet jag om det kommer att bli så mycket stora förändringar precis ... men åtminstone behöver jag inte gå runt sedan och känna att jag har varit FÖR SNÄLL ... det finns enskilda individer som är manipulativa ... och vet ni vad ... jag upptäckte det nyss (!!!) och jag har bestämt mig för att vara mer uppmärksam på dessa CHARMIGA personer (kollegor & andra) ...

... om jag nu misslyckades med förra årets "BARA-JOBBA-PÅ-BETALD-ARBETSTID"-mission, så kan jag väl åtminstone känna mig lite nöjd om jag efter kommande läsår har fokuserat på MIG lite mer istället för på andra ... även om jag inte lyckas fullt ut så har jag ju förändrat min status från 0 till ett par procents högre värde hos mig själv ... INTE ILLA, VA'???


Ah, det är faktiskt uppfriskande att vara arg!


/Tjing

Av Fröken P - 30 augusti 2008 15:42

Det är tur att det är helg emellanåt ... ser dock fram emot att komma till jobbet och få börja en NORMAL arbetsvecka ... kanske, kanske ska vi ha elever i skolan den kommande veckan ...

//Tjingeling

Av Fröken P - 25 augusti 2008 16:01

... tja, inget har just hänt här ... korridorerna är fullbelamrade ... städerskorna kommer inte fram med sina svabbar och dammet virvlar när man går ... Asthma - here I come, typ ... några vaktande mästare har svår förkylning mitt i flyttkaoset och det är väl precis TYPISKT ... bli sjuk nuuu ... går ju inte ... alls ... eller så borde man ... få ryggont ... eller klämma handen lite, bara ... kan inte skriva nå't resten av terminen ... men jag borde limma ihop mina läppar för snart säger jag nå't fult ...

... har i alla fall fått två nya bokhyllor (som ej ska fyllas med strunt) ... och några elever har hjälpt oss att ordna DRÄGLIGA arbetsförhållanden i ett klassrum där vi har trängt ihop oss ...

... utbyteseleven var här igår och hennes kommentar var: "-DET HÄR ÄR JU INGEN SKOLA!" och hon menade att det verkade vara mer ett lager/förråd/byggplats etc ...

... och jag som gick omkring och önskade sååå att allt skulle bli klart idag ... men det andra klassrummet kanske är tomt och vi kan flytta in tidigt i morgon bitti ... om jag bara fokuserar mig på "FÄRDIGT KLASSRUM" så ska det väl ändå gå ... om de där vaktande mästarna med svår förkylning gör natttjänstgöring bara i natt och bär och kånkar så ska väl allt va' klart se'n ... eller ...?

... en av kollegorna har slagit vad med alla oss andra om när vi alla ska vara färdigflyttade och igång med våra ordinarie sysslor, dvs inte leka stadsbud & Martin Timell hela dagarna ... jag gissade på 13 september, men ... vinnaren får äran och en vandringspokal tills nästa gång vi ska flytta runt ... (flyttkarusellen från översvämningen i våras är i alltför färskt minne hos vinnaren i den vadslagningen - och de lokaler vi nu håller på att tränga in oss i är bara våra detta läsår enligt enhetschefen ... sedan får man ju se ...)!

Det verkar barka åt att jag ska jobba på grannskolan måndagar och torsdagar ... YIPPIE ... lite annat ... lite stimulans ... WOOOOOOOiiiiiiiii ...

och så får jag inte glömma fredagen ... ska till storsta'n för fortbildning ... och träffa äldsteman som då kommit hem - får man hoppas - brun & fin ...

Tjingeling

Av Fröken P - 20 augusti 2008 07:52

... ja, idag hoppas jag att det blir en vanlig dag på jobbet ... men, det är ju inte helt säkert ... jag ska ta med mig den digitala kameran och ta bilder idag på eländet ... korridorerna som är belamrade med pryttlar och vårt grupprum som är fyllt med ... tja, skrot ... för flera miljoner (enl ägaren) ... ska möta nya elever som ska till sin karaktärsinriktning för info och så ska jag städa ut lite bråte från vårt gemensamma arbetsrum, som inte längre är någon expedition ... den nye SYV:en ska uppenbarligen ta ett ganska stort ansvar för vår verksamhet ... så det blir nytt för i år ... mer lektioner för mig och mindre strul med kontakter hit och dit ... YES ... har fått erbjudande från grannskolan om 2 x 2 tim/v ... vill gärna, men vi får se vad min dyre chef säger idag ... hoppas, för här känns det lite för rörigt, om jag ska säga vad jag tycker ...

... mellansonen har landat i landet borta där ... jag har gråtit floder ... trots att jag så gärna vill ge honom möjligheten till nya erfarenheter där ... usch, va' man e fånig ... och vår utbytes-"dotter" har startat skolan ... hon går med minsteman, dock ej i samma klass ... hon är så gullig och rar ...

Nu ska jag ta ett varv med dammsugar'n innan jag rycker iväg till skolan!

Ha det!

Av Fröken P - 12 augusti 2008 08:33

--- jo, nog var det så alltid ... jag hade nästan bestämt mig för att lägga av med bloggandet ... men så händer det saker ... och så bara måste man få skriva av sig ...


Se så, håll till godo:


Såg ett sms från rektorn när jag öppnade min mobil i söndags kväll. Det var skickat i fredags. Ringde honom igår kl 8 och han bad mig att komma till skolan kl 10 för alla hade blivit kallade pga att det var kaos i skolan och "STORA OMFLYTTNINGEN" hade startat utan att någon hade planerat, gjort riskkalkyler och logistiken för det hela saknades helt! Så då satt man där kl 10 och fick höra om de nya lokaler som hade tilldelats oss! Vi gick sedan runt i lämmeltåg för att kika och godkänna! Tre av rummen var direkt hälsovådliga, varav ett luktade mögel. "- Det är bara lite instängt!" sa hustomten! Mmm, min kran sviker mig tydligen!!!


HUR SVÅRT ÄR DET ATT MED EN VANLIG NÄSA TALA OM HURUVIDA DET ÄR MÖGEL ELLER INTE SOM STINKER I ETT RUM SOM MAN KOMMER IN I! Ta dit ett fuktskadeföretag och be dem kontrollera, då!!!


Idag kommer enhetschefen och vi ska få höra hur allt är tänkt! Eller inte tänkt! Stackar'n ...


Det kändes inte så bra att få ett snöpligt slut på semestern på detta sätt. Vi börjar ju egentligen imorgon "på riktigt"! Och det ska komma någon slags kompensation för måndag och tisdag, halleluja! Jag hinner nog inte allt vad jag hade tänkt denna vecka ... men vi får väl se ...


Jag känner mig oerhört stressad ... och ändå ser jag inte allt som behöver göras på jobbet ... noll koll ... ingen översikt ... JAG HAR TAPPAT KONTROLLEN ...


Tjing


Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards