Alla inlägg den 21 april 2008

Av Fröken P - 21 april 2008 14:17

... idag var det körigt ... huh, så stressigt det kan kännas ibland ... jag har TALAT LÅNGSAMT men HANDLAT RASKT hela dagen ... så där som jag gör när jag känner att det karusellsnurrar i knoppen ... kollegan var i Stockholm ... alla elever blev därmed "mina" idag ... förmiddag: skolresesnack ... ja, igen ... och prat om filmen "ETT ÖGA RÖTT" ... eftermiddag: igångsättning av en grupp, strul med läromedel och materielbestånd, igångsättning av nästa grupp, tills vidare bara, för jag skulle hämta ett papper åt en grabb från en annan klass som bara kom förbi (och han har Np på onsdag så jag förbarmade mig på en enda gång och följde honom till kontoret för att åtgärda hans problem: brist på dokumentation) ... när jag kom tillbaka till mitt klassrum satt en annan kollega med elevsamtal i korridoren ... denna elev förväntas bli min inom kort ... talade sanningens ord 1½ minut och så kom en DELEGATION ut från mitt klassrum ... för de saknade mig och ville verkligen HA VALUTA för att de nu satt där så lydigt ... kom med andan i halsen och gick igenom ytterligare texter till Np år 9: denna eftermiddag en författade av Jonas Gardell "Människan är ingen växt" ... svårt att förstå? ... mmm ... och det kändes som om de 35 minuterna jag hade att tillgå var alltför snåla ... men vad göra när jag är "3 i 1"?

Nu ska jag gå på ett rekommenderat möte: svenska-som-andraspråks-lärare i nätverk i kommunen!

//Fröken P

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards