Alla inlägg den 6 april 2008

Av Fröken P - 6 april 2008 08:49

... DN:s Boklördag Reportage tog upp frågan "Måste man läsa?" igår ... och detta är ju någonting som jag alltid får svara på i klassrummet ... frågan ställs av elever som ännu inte har funnit någon mening med läsandet ... jag hävdar alltid att vinsterna är så stora för mina elever, om de nu skulle sätta igång ... har sett strålande resutat med elever som på bara ett år utvecklar sin svenska till extatiska höjder ... åh, va' det är roligt att ha varit med på den resan ... och när väl läsintresset har väckts så då går det undan ... men hur ska man "lura" de läs-vägrande till att börja ... ska fundera lite mer på det idag ...

//Fröken P

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards