Alla inlägg under januari 2008

Av Fröken P - 31 januari 2008 16:18

... jaaaaaaaaaaaaa, jag skulle ju hem ... men svängde runt och uträttade tusen och ett ärenden först ... har nu tagit hem en massa jox ... ska bl a sitta och klippa vocabulary-slips till teknikeleverna imorgon ... så får vi se vad dessa 17-18-åringar tycker om det ... ska ordna översättningstest åsså ... måste också ordna SO-provet som en del elever gjort så att jag kan lämna klartecken alternativt ta någon i örat ...

... i morgon kommer en avlägsen kollega för att se hur jag jobbar med våra elever ... jag är ju sååå speciell ... och sätter mina elever i arbete på ett sätt som inte är av denna världen ... näh, nu får jag ge mig ... i varje fall ska hon vara med på någon lektion här och där framöver för att få känna av den rätta andan ... det blir kul ... undrar hur hon kommer att reagera ...? Om hon alls gör det ...?

//Frk P

Av Fröken P - 31 januari 2008 09:22

... kollegan är sjuk och jag ska ta hennes lektioner idag och imorgon i engelska i en teknik 2:a ... sonens gamla klasspolare går där ... blandade känslor ... ska jag ... ska jag ej ... men jag går väl dit och river av lektionen ... om man så säger ... ska säga "hysch" och "nu kör vi" på rätt ställe uppmanade kollegan ... så kommer allt att gå bra ... behöver surfa efter romananalys "in English" innan vi startar ... de ska ju få läxa ...

... annars måste jag bli klar med alla scheman idag ... JAG SKA JAG SKA JAG SKA ... och då blir det (kanske?) lite ORDNING här ... och så ska jag gå hem tidigt ... för en gångs skull ... jag ska ju inte va' här 45 timmar i veckan ... särskilt inte när jag sitter hemma på kvällarna och förbereder texter och allt ...

//Frk P

Av Fröken P - 30 januari 2008 13:21

... och jag får dåndimpen ... det är bara sååå trist med gråväder ... går ju själv runt och drar benen efter mig pga sviterna efter en långdragen förkylning ... får skylla mig själv, men ändå ... och inte blir jag piggare av alla multivitaminer och järntabletter som jag konsumerar ... verkar det som ... och DÅ VILL JAG ÅTMINSTONE HA LITE SOL ...

... skolsyster är här idag ... och jag har INTE behövt låna hennes burk ... (och då menar jag inte burken med PIGGELIN-PILLER utan hennes datorburk ...) ... ännu ... ja, annars när det trilskas som värst här så "bryter jag mig in" på hennes expedition i rummet intill och njuter av en funktionell dator-apparat ... himmelskt ... men i alla fall så bubblade hon lite om att hon ska sälja de hemmavarande barnen, katten och så huset och rymma ner till varmare breddgrader med sin gubbe ... typ, NU ... för hon vill ha sol ... och jag blev lite smittad av hennes önskan ... nog vore det skönt att få vandra längs efter en lång sandstrand med havslukt i näsan, vågbrus i örat, varm sand mellan tårna och solsken så det bara gör ont i ögonen ... okej, då ... med solglasögon i ny tuff modell ...

... se så: nog med drömmeri för idag ... måste fixa lite schema-dokument ... ska ringa schema-ansvarig och be honom "lägga in" våra elever ... och så ska vi för första gången få en datoriserad frånvaroregistrering för våra elever ... med direktkoppling till CSN, kanske ... åh, så skönt ... som jag har kämpat ... nya frånvaroregistreringsprogrammet verkar också funka very well ... enligt de som kan jämföra med det tidigare ... nice ...

... idag är det friluftsdag ... och jag har varit kontrollant för några få "friluftande" grabbar på simhallen ... såg till att de fick biljett och betalade en tjuga ... och så fick de simma några hundra meter på tvären i en bassäng med tanter där vattengympaledaren hyschade mina elever när de höjde rösten ... hoppas allt går bra nu när de är själva där ... fritt bad, var det sagt, efter avklarade "simmarmetrar" ...

... har jag sagt att jag skulle städa och få ordning på mitt skrivbord ... mmm, jo, jo ... kan bara meddela att det inte finns en enda liten kvadratcentimeter utan papper, böcker eller pennor etc  ... (jo, nu ljuger jag: bakom datorn finns det ett litet utrymme som jag skulle kunna använda ... om det inte var så förskräckligt äckligt av damm där ...) ... måste skärpa mig ... verkligen ...

... och snipp, snapp, snuta, nu måste jag sluta ... för jag ska delta ett par minuter på ett a-lagsmöte ... för att höra om några personer från utbildningsnämnden som kommer hit nästa vecka (TILL OSS!!!) ... de ska tydligen besöka klasser och elever ... och tala med lärare ... hej, hopp ... det ska bli spännande ... vill jag lova ... tänk att de ska lämna stadshuset och komma och besöka oss ute i verkligheten ...

... sent i eftermiddag ... en lektion till med kollegan från andra skolan ... om det nu kommer några elever efter friluftsaktivitet ... tja, kanske från de andra skolorna då ... men knappast från vår ... ???!!!

//Frk P

Av Fröken P - 29 januari 2008 14:27

... har käkat sen lunch ... sallad ... jobbat vid datorn ... massor som väntar på att bli gjort ... och nu ... nääääääähhhh ... tro inte 17 att brandlarmet går ...

//Frk P

Av Fröken P - 28 januari 2008 11:43

... rösten bär fortfarande spår efter mina hesaste dagar och jag försöker därför att ta det lugnt med röstresurserna ... att sänka rösten innebär också att jag talar lugnare, tror jag ... och det får oanade effekter på eleverna ... elever som gastar "KOM HIT!" får en viskande fröken bredvid sig på nolltid ... och ett, tu, tre så talar eleven också med låg stämma och vi utbyter förtroenden om texter och ord i allra största hemlighet för de andra ... WOW!

... närmaste kollegan var här en sväng och gick så hem ... med halsduk runt halsen och dimmig blick ... har jag smittat henne???

... nu pickar jag salladsbitar ur medhavd burk ... det är svårt att få fatt i solrosgroddarna bara ... och de är så goda ... måste hinna göra lite administrativt jox innan hemgång idag ... elevlistor, individuella scheman, nya dokument av ena och andra slaget ... allt i EXCEL ... yes, yes, yes ... har dock en lektion kvar innan avslut ... har båda grupperna (eftersom kollegan fattas) och ska ta det lite översiktligt ...

//Frk P

Av Fröken P - 27 januari 2008 20:42

... hade faktiskt läst nå'n recension inför bio-tittandet i eftermiddags ... och där blev man ju lite tveksam ... "Filmen I AM LEGEND håller inte fullt ut. Vissa saker förblir oförklarade när filmen är slut. **+" ... tja, det där fick mig att börja fundera i alla fall ... men jag kan bara säga att det var en av de allra bästa filmer jag någonsin sett ... totalt sett ... någonsin någonsin ...

... promenixade fram & åter till stan med min PT (personal trainer) ... urjobbigt med en som hela tiden kör med en ... "- Ja, det är bra! Så snabbar vi på lite i uppförsbackarna!!!" ... är groggy av utmattning nu ... och borde göra lite nytta inför måndag ikväll ... men det struntar jag nog i ...

Natti, natt!

//Frk P ... som kojar tidigt ikväll ...

Av Fröken P - 27 januari 2008 08:47

... har tagit sovmorgon ... nice ... hunnit med att fixa frukostbordet dock (RISGRYNSGRÖT) och ska nu ut och skotta snö ... JAG VILL KÄNNA ATT JAG LEVER ... snö, snö, snö ... min hänryckning för raka rader och kolumner får sitt lystmäte när jag sopar raka gångar i snön och gör precisa högar av allt ihopskottat ...

... har en 10 cm hög (--- inte av snö, alltså, utan av E L E V M A T E R I A L) att gå igenom inför morgondagen och vi ska på bio i eftermiddag ... hinner knappt läsa DN på morgon tror jag ... huj, nu drar det ihop sig ... känner av söndagsröjet redan, månne?

//Frk P

Av Fröken P - 26 januari 2008 16:54

... att komma ihåg att se I AM LEGEND på bio --- hu, så läskigt att va' själv ... hela tiden ---

... vi bokar plats strax ...

// Frk P

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards