Alla inlägg den 3 april 2008

Av Fröken P - 3 april 2008 06:29

... idag väntar lång dag av planering med kollegan från andra skolan ... ja, inför betygssnackis med eleverna ... igår sa de att de ville veta - ungefär - sitt betyg ... och det inför Np v 17 ... jag hade tänkt att ha betygssnack efter ... men jag tror det blir så att om det är några elever som är "svajiga" så blir det nog så att vi talar om det nästa vecka ... så att de vet, inför Np ... åh, det är inte lätt ... att va' rättvis ... att va' seriöst korrekt ... att va' "snäll" ... att följa läroplanens mål ... när man sätter betyg ... det är ett hästjobb, faktiskt ... och inte får man ju mycket med sig från lärarhögskolan ... ja, jag menar hur man ska tänka och så ... det får man lära sig av sina misstag och i diskussioner med kollegor ... OM DET ÄR HÖGT I TAK DÄR MAN JOBBAR och man verkligen HAR diskussioner om betygssättning ... ja, det är inte lätt ...

... nu måste jag sätt fart ... ska göra kanelbullar till grabbarna innan jag drar iväg ... dåligt samvete för långa många timmar på jobbet kompenseras endast på detta sätt denna vecka ...

//Fröken P

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards