Alla inlägg den 14 april 2008

Av Fröken P - 14 april 2008 20:23

 ... har suttit ända sen i eftermiddag och letat material till kursen DAA 1201 ... måste finna nå't självgående i lightversion ... måste uppdatera mina egna kunskaper oxå ... va' 17 har jag gett mig in i??? ... att jag alltid ska vara så snäll och tacka ja ... jag springer ju snart på varje boll ... detta får bli det sista ... hur många nya ämneskurser ska jag ta mig an detta läsår ... få se nu ... först så blev det SVA 1202 dvs svenska som andraspråk B 100 p... och sedan blev det SO år 9 ... och så ARL 1201 dvs arbetsmiljö och säkerhet 50 p ... och så hoppar jag på tåget i farten och accepterar DAA 1201 dvs datorkunskap 50 p också ... och detta förutom att undervisa svenska som andraspråk från år 6 till svenska A-nivå för den ordinarie klassen ... 20 elever på 5 olika nivåer ... jo, jo ... ja, ja ... det kanske kallas STIMULANS ... jag ville ju gärna pyssla med lite nytt detta läsår ... men ALLT DETTA??? ... näh, riktigt så här hade jag nog inte tänkt det ... få se nu ... hur skulle en AMÖBA göra ... sträcka ut sina pseudopodier, dvs utskott, och vifta lite så att man kan få lite mer utrymme eller ...???

... vilka konstiga tankar man får när man är stressad ... och i tvättstugan rinner vatten från en värmepump ... dropp, dropp ... servicekille anländer imorgon ... det blir en kall natt ... elementen skakar av köld ...

//Fröken P

Av Fröken P - 14 april 2008 14:54

... jaaa, e jag de eller?... tycker faktiskt inte att det e så där väldigt kul precis att ha allvarssamtal VARJE DAG med skolkande elever ... jag har bra argument för min ståndpunkt, och jag har belägg för vad jag påstår ... men ändå ... int' e de bra ... det känns int' bra i alla fall ... vill gärna prata om andra saker med mina elever ... men ibland så måste det ju till en uppsträckning ...

... har snurrat runt ensam med alla hela dagen ... kollegan kommer imorgon ... har fixat info inför bio:n imorgon och på onsdag ... har fixat matkuponger för Industrigrabbarna ... har fixat inför Np ... fixelifix ...

... nu går jag hem ...

//Fröken P

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards