Alla inlägg den 4 april 2008

Av Fröken P - 4 april 2008 19:58

... postade nio (9) IG-varningar idag ... det var inte kul alls ... men jag väntar nu på en uppsträckning från de elever som varnats ... som om jag inte hade förvarnat om denna dag ... men de brydde sig inte ... eller ... de prioriterade andra saker framför mitt lilla ämne ... som är så betydelselöst och intetsägande att de i vissa fall äventyrar en högskoleplats för att de inte har snickrat till ett godkänt hos mig ... och av totalt nästan 45 elever är det inte så illa, eller ... men det är inte bra ... 20 % ... usch, det låter illa ... och jag är inte på något sätt stolt ... tro för all del inte det ... detta är en sorgens dag ... jag har ju misslyckats att få dessa nio begeistrade av det som jag gillar allra mest ... SPRÅK ... eller ...?

//Fröken P

Av Fröken P - 4 april 2008 06:11

... igår ... vi var supereffektiva ... jag & kollegan från andra skolan ... vi satt ju hela dagen och talade om betygsbedömningar ... vi var ganska eniga ... hann t o m med att käka skollunch ... för en gångs skull GOD skollunch ... fisksoppa ... och vi hann TALA om lite annat också ... EN MYCKET TREVLIG DAG blev det ... OCH VI ÄR KLAAAAAAAAAAAAAAAAARA nu med detta som vi har haft ångest för i flera månader!!!

... det är inte klokt va' man kan må illa av att skjuta upp saker ... och sedan när man väl gör dem ... går det snabbt & lätt ... och tillfredsställelsen efteråt är så STOR ... VARFÖR HÅLLER MAN PÅ SÅ DÄR ... och väntar och väntar ... och mår dåligt av att man inte har gjort det man borde ... man går och gruvar sig och ... tja, det är så dumt ... för igår eftermiddag när jag gick hem från kollegans skola så kändes det så lätt om hjärtat ...

... idag ... ska ta tag i den vilande SO-undervisningen ... det har blivit alldeles för många veckor med en massa annat ... nu måste vi börja på nå't nytt ... och det gamla får vara dött och begravet ... de som har gjort det de ska (nu vet jag ju allt om att skjuta upp saker ...!) fram tills nu har möjlighet att sikta mot betyg ... övriga får en notering om "DELTAGIT!" i det samlade betygsdokumentet ... idag ska vi också ta en omgång med texthäftet i Np år 9 ... de är så ivriga att ta till sig allt det nya och intresset är så stimulerande för en liten lärare som inte varje dag skäms bort med att få möta elever som VILL ha just hennes ämneskunskaper ... "- Va' ska det va' bra för, fröken P ... att känna till allt om adjektivens böjning och substantivering av adjektiv etc???"

//Fröken P

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards