Alla inlägg den 10 april 2008

Av Fröken P - 10 april 2008 08:32

BRUKAR DU :


Titta på dig själv i spegeln:  Ids inte göra det många gånger EFTER min morgontoalett!!!

Gnälla: Jo, jo ...!!!

Skrika: Mmm, det blir färre tillfällen med åren!

Sova:  Mmm, åh, det behövs!

Ha ångest: Hinner inte så ofta!

Drömma mardrömmar: Jo, det händer! Alltid verklighetsbaserade otäckingar! Men jag minns så sällan mina drömmar ...

Ta droger: Om!!! I use sugar!

Försöka vara annorlunda: Åjo, jag anstränger mig ibland - men det funkar ju inte ...

Klä dig i svart: Ofta!

Gå till kyrkan: Skulle vilja ha tid för kontemplation!

Gå i skolan: Alltför ofta - ibland även på lördagar och söndagar! Hemska tanke!

Röka: Nehej, du! Det luktar illa och kostar för mycket!

Ljuga: Åh, jo - men jag har som målsättning att vara ärlig (som jag är NU!).

Hata folk: Nej, inte länge ... men jag kan ha "kyliga känslor" för vissa yrkeskategorier ... längre förklaring skulle behövas men jag kan inte ge den nu ...

Lita på folk: Ja, och som jag får ångra mig se'n när jag märker att jag inte borde ha gjort det ...



VEM :

Saknar du: My long gone friends!

Vill du döda: Inte just idag! Och inte nå'n dag alls!

Rörde dig sist: My man!

Vill du slå: Näh, men ... ingen!

Vill du kittla: Nå'n!!!

Kramade du sist: Sönerna här hemma! Det är svårt att komma intill, men jag vidhåller mina rättigheter!

Vill du prata med: Nå'n med "djup"!

Skrek du på sist: En elev igår som inte gjort det han borde!!! Naturkrafterna tog vid!

Vill du vara som: Nå'n trevlig, rar person med STYRKA!

Sårade dig sist: Rektorn som inte kom till mötet igår!

Vill du bli galet full med: Vill inte bli galet full! Inte idag heller!

Gjorde dig riktigt glad senast: Skolsyster som föreslog bonus i form av kondomer till de mentorer som kunde se till att rätt elev kom i rätt tid för hörselundersökning!

Fick du sms från senast: En elev med osäker giltig anledning till sin frånvaro!

Ringde dig senast: Yngste sonen igår kväll när jag var på väg hem i regnet: han undrade om han skulle värma middagsmaten på spisen eller i micron! MICRON!

Är vackrast på jorden: Mina söner! Jag kan fortfarande stanna till en stund vid deras sängar innan jag väcker dem vissa morgnar och bara betrakta fulländelsen!

Älskar du mest: Min familj!


HAR DU :

För många vänner: Nej, så känns det inte! Men jag hinner knappt underhålla relationerna med dem jag har!

Förföljelsemani: Jajamen!

Tvångstankar: Om!

Någon annan psykisk sjukdom: Jo, men visst!

Någon fysisk sjukdom: Nej! Bortser från knak och knirk och diffusa smärtor ... men jag ska ta tag i det där nå'n dag!

Någon skada: Åh, lite här och där!

Färgat håret: Jag unnar mig det!

Brutit några ben: En ankel, ja!

Några piercings: Huh, nej! Har hål för örhängen - ett i vart öra!

Egen dator: I wish!

Bra självförtroende: Jo! Men självkänslan är det värre med, har jag förstått!

Sagt jag älskar dig till någon i går: Ja, förutom till diverse familjemedlemmar även till någon kollega och en hel drös elever!

Bjudit ut någon: Jo!

Varit kär: Ja - det är en konstant känsla, ständigt pågående ... ett slags perpetuum ...

Dumpat någon: Ja! Undrar hur de har det?

Stulit någonting: Mmm, whiteboardpennor från jobbet som jag inte kan använda till någonting vettigt här hemma alls! Måste bära tillbaka dem!

Lämnat landet: Ja!

Rymt hemifrån: Ja, så känns det varje dag jag lämnar huset! Morsan på rymmen, liksom!

Tuttat eld på nått: Japp! Torrt gräselände i trädgården förra helgen! Så läckert! Det bor en pyroman i mig!

Gjort något olagligt: Jaha, jag stannade inte för rött i hällregnet igår!



HUR :

Går du: Lufsande, enligt några!

Springer du: Jo, jag skumpar nerför backen här hos oss när jag har tagit min runda ... känns skönt att ha fått fart på fläsket innan jag bromsar in hemma ...

Svarar du i telefonen: Med mitt namn! Borde hitta på nå'n ny trevlig svarsgrej, egentligen! Ska fundera på det ...

Fördriver du tiden: Vill byta aktivitet för min fritid, men vet ej hur det ska gå till ... än ...

Mycket pengar har du: Jag har pengar till det jag behöver ... och så finns det en massa jag vill ha, men det har jag inte pengar till ...

Tjänar du pengar: Ja, jag har lönearbete ... och jag uträttar en hel del oavlönat också ...

Ofta bäddar du sängen: Målsättning: DAGLIGEN!

Ofta diskar du: Mer och mer sällan med åren ... vi har så många aktiva i familjen nu ... många KAN diska ... och då blir det färre tillfällen för mig ...

Många stör du dig på: Jag är ju inte så lättirriterad ... NOT ... äsch, vi glömmer det här ...

Ofta träffar du din familj: Lilla familjen: jämnt! Extended family: inte så ofta som jag borde!



TROR DU :

Att du kommer bli något: Accomplished already!

På Gud: Ja!

På rymdvarelser: Ofta!

Att folk tycker om dig: Jo ...

På ett liv efter detta: Ja!

Att fiskar kan tänka: Ja!

Att du kommer leva länge: Vill!



VÄLJ :

Katt eller hund: Vovve, tack!

Vit eller svart: Vit!!!

Varmt eller kallt: Varmt, ja, tack!

Vatten eller land: Land - alla gånger jag kan välja!!!

Telefon eller internet: Internet …

Musik eller tystnad: Tystnad är skönt! Har dock börjat lyssna på music när jag cyklar på väg till skolan - men jag kanske ska sluta med det!

Bok eller film: Bok såklart!!!

Av Fröken P - 10 april 2008 08:05

... kom hem 19.30 igår ... cyklade långsamt hem i ösregnet ... svängde så in på en gata jag ALDRIG brukar cykla annars ... och där står en gammal vän och låser sin bil, på väg till en sen middag med sin dotter ... tja, varför tog jag den vägen just i går kväll i hällregnet ... slumpen: finns den ... kom hem och frös som en hund ... känner mig halv-förkyld ... VILL INTE VARA SJUK MERA ... ska leta reda på nå'n tjock ullig halsduk att vira in mig i ... och den ska få bli på HELA DAGEN ... har a-lagsmöte ... måste ta mig till jobbet och ...  kanske, kanske skulle jag kunna kasta lite papper idag ... DET VORE JU SKÖNT OM MIN "KONTORSSTÄDNING" VAR KLAR TILL SOMMARLOVET ... I wish ...

//Fröken P


Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards