Alla inlägg under december 2008

Av Fröken P - 31 december 2008 23:34

Här kommer en hälsning från en vilande Fröken P!


Hoppas att Ni alla får ett Gott Slut ... Gott Nytt År ... & så ...

Av Fröken P - 14 december 2008 12:55

... hå, hå, ja, ja ... ett släktkalas klarades av igår - trevligt ... och nu kastar vi oss in i förberedelserna inför nästa ... ska bara först avsluta skoldagarna nästa vecka ...

måndag: eleverna sätts igång med en del självgående uppgifter medan vi har allvarssamtal med rektor och a-lagsledare

tisdag: julavslutning på en av karaktärerna - jag tar med mig de två "överblivna" eleverna i studiebesökssyfte och går dit

onsdag: sovmorgon och sedan skall eftermiddagen ägnas åt förberedelser inför personalens julbord - hoppas att jag hinner få fatt i nå't från naturen (gran-kvistar etc) till dess

torsdag: sista lektionen denna termin med eleverna som läser nybörjarsvenska - Ska vi sjunga julsånger eller inte?

fredag: julshow med elever och lärare och sedan julfika med personalen - slut på höstterminen 2008 (tja, egentligen inte: för det är väl 1-2 veckor i januari som också tillhör höstterminen!!!)

... och sedan tänka, tänka, tänka på julklappar och sista-minuten-fix ... ska jag hinna i år ...???

//Tjingeling

Av Fröken P - 3 december 2008 17:22

... ah, va' kallt de' e' här ... och mörkt ... längtar tillbaka till solen ... det var kort, men helt fantastiskt och underbart ... nåväl, har jetlag så det räcker för 10 ... var uppe med tuppen ... skötte mail-korrespondens i ett par timmar i morse och så har jag förberett mig inför elevernas muntliga framställningar i aulan i eftermiddag ... riktigt bra föreställningar faktiskt ... tänk att det blir så goda resultat när eleverna förbereder sig väl och tar sig an en uppgift på ett seriöst sätt ... verkligen roligt att se ... och höra ... och så fick jag mig till livs sådana kloka omdömen och kommentarer från publiken som fick kritisera - positivt och negativt - den som hade talat från scenen i aulan ... de är så snälla mot varandra och ändå vill de hjälpa varandra att bli bättre och bättre ... mogna och intresserade elever ... sååå roligt ... nu ska jag till butiken och köpa kvällsmat ... sådana triviala saker måste man helt plötsligt planera för ... isch ... och så hem till plastpartyt ... herregu' ... va' har jag gett mig in i ...??? Räcker det inte med vad jag redan gör, då ...???!!! Och jag som skulle jobba på att bli sann mot mig själv: är detta vad jag verkligen vill? Njaaa ...!!! Lite, kanske ... eller ... huh, så svårt det är att ta ansvar för sitt liv ... SKÄRPNING, Frk P!!!

//Tjingelingeling Pling Pling

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards