Direktlänk till inlägg 1 april 2008
... har försökt förmå mina arbetskamrater i snart 7 år att gilla idén med att vi och vårt program ska kunna sköta frånvarorapporteringen via nätet ... nu har tiden gått ... mycket vatten har runnit under broarna ... ett nytt frånvarorapporteringssystem har sett dagens ljus ... & det förra var mycket svårflörtat, om man säger så ... så för ca ett år sedan bjöd jag in experter som berättade om alla fantastiska fördelar med detta ... a-laget sa "- Ja!" ... HALLELUJAAAAA ... nu var ju inte kampen slut för det ... jag har så försökt att under ett par månaders tid få någon kunnig människa att "lägga in" oss så att vi liksom kan sätta igång, nå'ngång, då ... men då hänvisas man runt, runt, runt ... för pengar är ju inte bara pengar, utan det är olika "budgetar" (Heter det så i plural??? Finns det i plural???) ... men nu så hoppade jag över ett steg i hierarkin och se då händer plötsligt något ...
... dagens sensmoral alltså: OM DU ALLTID GÖR SOM DU ALLTID HAR GJORT (dvs alltid har frågat rätt ansvarig person i den hierarkiska organisation jag arbetar i) FÅR DU ALLTID SAMMA RESULTAT (men, nu gjorde jag inte det och ... ja, se då händer det grejer)!
Fortsättning följer ...
//Fröken P
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||||
7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | |||
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
|||
21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | |||
28 | 29 | 30 | |||||||
|