Alla inlägg den 25 mars 2008

Av Fröken P - 25 mars 2008 15:50

... ja, det är bara 79 dagar kvar till sommarlov nu ... det kommer att gå fort ... tro mig ...

//Fröken P

Av Fröken P - 25 mars 2008 15:38

... det förväntade elevantalet var 10 ... och kl 11.00 när jag kom snubblande i snön var 20 % där ... sedan kom de indroppandes en efter en ... för bussarna hade kört i diket ... både de norr- och södergående linjerna ... tänka sig ... ringde också in en stackare som trodde att TISDAG, det skulle det bli imorgon ... de jobbade bra i alla fall ... slut kl 13.00 ... prick ... även för de med sena ankomster ... nu tar kollegan över stafettpinnen och håller dessa små i herrans tukt och förmaning mellan kl 10-12 imorgon ...

... efter jobbet hemåt för snabbt finlir ... och nå't slags middagspåhitt ... idag serveras kycklingfilé ā la chilisås-grillkrydda, sallad (nå't toscanskt från ICA med soltorkade tomater och lite annat rårivet) och så valnötsbröd ... jag tror jag kommer att sluta handla mat när alla grabbarna har lämnat boet ... eller så blir det restaurangmiddagar för hela slanten ... eller möjligtvis bröd och youghurt i all enkelhet med en morot eller två ... jag är ju inte den som står och hittar på vardagsdinner till gubben bara så där ...

... måste packa med mig studiemtrl till storstan igen ... vi åker om några timmar ... och jag borde ha startat tvättmaskinen ... GLÖMDE DET ... skynda, skynda ...

//Tjingeling

PS: Har bibliotekskort i storsta'n så jag ska försöka lägga beslag på en dator någon gång omsänder ... & blogga därifrån ...! Vi hörs!

Av Fröken P - 25 mars 2008 06:58

... läste igår inför fortbildningskursen ... har plöjt Lightbown/Spada:s "How languages are learned" ... intressanta teorier som har väckts genom tiderna tas upp och granskas ... lär sig andraspråksinlärare på samma sätt som barn lär sig sitt modersmål eller är det en helt annan struktur på inlärningsstegen vid språkinlärning i vuxen ålder? ... har det någon betydelse om man kan flera språk innan, när man lär sig ett nytt? ... ska nu göra ETT INLÄGG i min arbetsgrupps diskussionsforum ... och så får vi se om det kan duga ...

... by the way ... det snöar ymnigt ... och jag ska ut och skotta om en stund ... ska vara SMART idag ... och skotta EFTER att det mesta har kommit ner ... I LIKE snöskyffeln som gör raka gångar i snön ... mina armar och min rygg är "sådär" ... så det blir bra med lite uppvärmning genom en ny skottomgång ... LET IT SNOW, LET IT SNOW, LET IT SNOW ...

//Tjing

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards