Alla inlägg den 3 mars 2008

Av Fröken P - 3 mars 2008 16:08

... jo, faktiskt ... dagen har varit helt OK ... det kunde ha varit helt annorlunda --- tro mig ... har träffat några killar som läser inför NP i svenska år 9 ... och det går så där ... jag försöker påvisa samband mellan inledning och avslutning i uppsatser ... vi pratar om "röda tråden" ... och några av dem bara skakar på huvudena och säger: "- Näääääääähhh, f-n, det här kommer aldrig att gå!" ... och så sätter jag på mig mitt allra käckaste fröken-face och talar om för dem att om de inte själva VILL så kommer det ju aldrig att gå ... och bla, bla, bla ... SKA JAG VARA ÄRLIG SÅ ÄR JAG OCKSÅ VÄLDIGT OROLIG, men det döljer jag nog (?) bra ... och så tänker jag att vi trots allt faktiskt höjer deras språknivåer ... var än vi nu hamnar ... nära eller långt ifrån G i svenska år 9 ...

Nu går jag hem!

//Fröken P

Av Fröken P - 3 mars 2008 12:44

... jag är nöjd ... ja, jag har ju haft lunch ... bara det: JAG TOG MIG TID ... det var potatisbullar ... lingonsylt och råkost därtill ... vatten ... helt ok ... det är länge mellan gångerna som jag äter potatisbullar ... och då det händer blir det så'na déjà-vu-upplevelser och jag kan känna doften av min högstadieskola långt bak i minnet ... spooky, faktiskt ...

//Fröken P

Av Fröken P - 3 mars 2008 08:03

... var uppe tidigt ... har gått broarna runt med gubben ... tog det lugnt se'n med lång frukost & DN ... ska parvla mig iväg strax ... måste bara kolla nätet ... och måste försöka hotta upp min mobil så att jag kan lyssna på music & sån't ... jag som är sååå teknisk ... borde ju klara av det alla andra gör ... MP3-music i öronen har ju typ ALLA ... eller ...


Dagens naturupplevelse kl 05.05 måndag morgon: en hoppande hare, tre skuttande rådjur och ett antal kvittrande fåglar  ... och man kunde faktiskt redan tidigt i mörka morse ana att det skulle bli en klar himmel idag ... OCH NU LYSER SOLEN FRÅN BLÅ HIMMEL ... Tack!


//Fröken P

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards