Alla inlägg den 4 mars 2008

Av Fröken P - 4 mars 2008 10:37

... idag var jag ute i god tid ... promenerade till skolan i godan ro ... härligt kyligt soligt väder ... så kommer jag då till porten där jag ska gå in med kod och kort ... drar kortet ... och drar och drar och drar ... va' fåglarna har hänt ... granskade kortet och såg att den svarta magnetremsan var yttert grådassig och tänkte att det var värst va' det var slitet då ... men se'n såg jag ... TEJPBITEN ... de där rackarna igår hade mycket noggrannt anlagt en bit tejp ... väldigt noga dittryckt, faktiskt ... det satt alltså en kladdig tejp, som jag inte kunde pilla bort, över magnetremsan ... INTE UNDERLIGT ATT JAG INTE KOM IN ...

... se'n blev det bråttom ... sprang ett halvt varv runt skolan för att finna vaktis ... han hade långa vassa naglar (inget lack, dock) och lyckades fräscha upp mitt kort till användbar status ... TACK GODE GUD FÖR VAKTMÄSTARE ...

... nu planerar jag gruvlig hämnd för illbattingarna ... vaktis mumlade nå't om kolkällaren vid 9-snåret imorgon ... he, he, he ... och jag ska ta med mig GAFFA-TEJP ... http://sv.wikipedia.org/wiki/Gaffatejp ... och det ska bli ett sant nöje ...

... för gissa om jag blev ur-sen ... jaaa, det är jag ju ofta ändå ... men idag hade jag ju föresatt mig att va' ute i god tid ... stress, stress, stress ...

... jag måste skaffa mig ett liv ... och inte sitta här och beklaga mig ... men, ni ska veta att det hjälper faktiskt att "släppa ut" lite här ...

... SÅ! NU KÄNNS DET REDAN BÄTTRE!

//Tjingeling

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards