Alla inlägg den 21 mars 2008

Av Fröken P - 21 mars 2008 15:47

... ska åka mot storsta'n nu ... och vem startade snöstormen???

... har varit förbi jobbet och hämtat några gamla NP år 9 för att förbereda ett par skrivövningar till grabbarn på tisdag efter påsk ... jag ska ju faktiskt jobba på lovet med eleverna som har varit extremt frånvarande ... hoppas att de är närvarande när jag träffar dem ... lite kinkigt blir det annars att hålla lektion för icke-existerande elever ...!!!!????

//Fröken P

Av Fröken P - 21 mars 2008 06:31

... GLAD PÅSK, säger jag nu i alla fall ...

Idag:

- Lite finlir så att hemmet liknar sin originalupplaga ...!

- Ordna raka högar av alla jobbrelaterade ark ... (Snablar så mycket papper jag drog hem från skolan igår ... och när jag börjar räkna på det ... ja, jag inser ju att jag inte kommer att ha mer än kanske måndag kväll och lite tisdag för att göra ALLT jag önskar ... lägg ner, säger jag bara ... sluta jobba på loven ... bah ... jag vill ha semester så att jag kan hinna göra allt jag måste)!

- Packning inför bilresa till storsta'n!

- Planering inför kvällens middag: det blir till att förbereda så att allt bara kan fällas upp och vikas ut och ställas fram så där elegant som man gör i TV, för vi kommer inte att ha varken mycket plats eller mycket tid i lyan i storsta'n!

- Ids jag piffa upp mig till en anständig nivå av offentlig show-off? Borde verkligen!!! Det är ju för 17 helgdag! Skulle vi inte iväg, skulle jag gärna hasa runt i hemmastassen, med håret i en sanslös elektriskt spretig knut högst upp ... hela da'n, faktiskt! DET ÄR SÅÅÅ MYSIGT, fastän man går omkring hela tiden och är ängslig för att det ska ringa på dörrklockan och nå'n ska va' tvungen att skåda mästerverket ...!


Nä, nu blir det till att sätta igång ... om jag ska bli färdig nå'ngång ... insåg nyss att jag måste åka förbi jobbet och hämta en grej jag glömde igår oxå ... och vi ska hinna till storsta'n före det blir kväller ...!


//Tjingeling

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards