Alla inlägg den 16 februari 2008

Av Fröken P - 16 februari 2008 10:44

... att jag är leeeeeeeeeeeeedddiiiiiiiiiiiiiiiiig nästa vecka ... åh, så skönt ... jag ska, förutom att tillse att mina hemmavarande söner får näringsriktig kost, läsa böcker och kanske jag kan drista mig till att ägna några av veckans timmar åt konst (måleri, broderi) & kultur (-arv: stickning) ... ska vara flitig och ÖKA MIN PULS & TA LÅNGA STEG vid vändorna broarna runt ... nu ska det bli stavgång på hög nivå ... borde kanske också damma av spindelväven från motionscykeln här hemma ... dra den framför tv:n och varje tv-minut ska jag trampa, trampa, trampa ... ska flörta med sönerna och be dem hjälpa mamma att komma i och ur monstret till viktmaskin också ... borde kunna återuppbygga någon liten muskel ... om jag inte fastnar i eländet ... jo, jag lovar ... det är jättekruxigt att placera sig rätt, för att inte tala om när man ska kravla sig ur dundermaskinen ... på något sätt kommer alltid huvudet i kläm ... och jag gillar inte att dänga huvudet i skivstången ... eller också är det bara att inse ... vissa pedagoger ska inte in i dylika maskiner ...

... kanske ska jag också öva mig på att sova middag ... åtminstone en liten slummer ...

... känner redan stressen över att inte hinna allt jag vill ... även om det bara är JAG-VILL-VERKLIGEN-saker ...

//Fröken P

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards