Alla inlägg den 12 februari 2008

Av Fröken P - 12 februari 2008 14:55

... hade haft en trevlig lunch i personalrummet ... och jag lovar att jag satte mig här och skrev om ALLT som där hände de minuter som var kvar av min rast ... och så blev jag upptagen ... och tro inte att jag så småningom loggades ut och ALLT bara ZZZZSCHWOP försvann ... i ett nu ... inte bra, inte bra ... där missade ni en hel del kan jag lova ... för jag kommer precis ihåg varför jag inte går till personalrummet så ofta ... där händer FÖR mycket ... nu går jag i alla fall på möte med WW och ... ja, vånda, vånda ... våra möten tar sig uttryck i de mest bisarra jämförelser av massa och omfång ...
//Fröken P

Av Fröken P - 12 februari 2008 10:52

... ack, ja ... vi kunde önska mer av samarbetet med föräldrar här ... egentligen har vi nog gett upp för länge sedan ... och våra elever säger sig inte vilja ha dem "i skolan" alls ... idéer någon? ... tja, va' ska man hitta på ... drop in-fika nå'n eftermiddag ... äsch, antingen går föräldrarna i eftermiddagsklass själva om de inte jobbar ... eller så måste de hem och hämta småsyskon på dagis ... och där sitter man med termosar och mazariner och ingen kommer ... är jag negativ ... näh, jag har bara börjat ta mig igenom kurslitteraturen i fortbildningskursen och där står att skolan har ansvaret för att samarbetet med hemmet blir gott ... jo, jo ... här finns det brister ...

//Fröken P

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards