Alla inlägg den 7 februari 2008

Av Fröken P - 7 februari 2008 15:40

... wow ... går hem före fem idag ... har haft kontakter med karaktärsämneslärarna både här och där ... har skrattat gott tillsammans med skolsyster i rummet intill (hon är här idag och jag kan inte sno hennes dator, men imorgon ...! Ha!) ... haft möte för mina mentorselever på deras inriktning med karaktärsämnesansvarig + vår rektor ... har satt mig in i den djungel av lagar och paragrafer som finns omkring "samlat betygsdokument" ... våra elever behöver betyg inom kort ... och några har slutat och ska ha dem ... igår ... strul, och inget kul detta ... men nu ska rektorn ta tag i saken ... igen ... målet är att detta blir klart innan sportlovet ... annars sover jag inte gott om nätterna ...

Nu gick jag hem! Med tung väska full av ... kärlek ...! Detta yrket ÄR ett kall! Eller också är jag blåögd (och det är jag ju ...!)!

//Fröken P

Av Fröken P - 7 februari 2008 11:48

... och vad finner man ... tjaaaa ...läs "Elevers resultat kan påverka lärarlönen" i SvD http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_828093.svd ... nå't att fundera på ...

... ser också fram emot att få se dokumentärserien om klass 9A (start 12 febr kl 21.30 SVT 1), en klass som under en termin får sina ordinarie lärare utbytta mot några av landets främsta pedagoger, för eleverna riskerar annars att inte nå upp till godkända betyg i grundskolan ...

... och att lärare jobbar trots att de är sjuka är ju sant ... http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=739046 ... men dumt ...

...och Metta Fjelkner, LR, har idag på DN Debatt uttryckt att "ämneslärare behöver annan utbildning och mer lockande lön" http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=740368

... nu är rasten slut ... måste ringa rektorn och snacka "samlade betygsdokument" ...

//Fröken P

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards