Alla inlägg den 10 februari 2008

Av Fröken P - 10 februari 2008 20:01

... såg trots allt Försoning (hämtade fribiljetter direkt i kassan istället för att förbeställa) ... bra story ... lite invecklande lång, kanske, men bra ...

nu lite slapp, slapp framför tv:n och sedan ... om jag orkar ... kontroll av jobbväskan ... gives me "ågren", för där ligger orättat mtrl ... hu, så det skräms ...

//Fröken P

Av Fröken P - 10 februari 2008 11:52

... vill gå och se FÖRSONING på bio ... men jag har en dator som är på vrången ... det funkar inte att reservera platser ... måste ta bort nå'n cookie-grej ... och så får vi se om det funkar bättre ... det är inte klokt som man håller på och daltar med dessa burkar ... DE BORDE JU FÖR 17 FUNKA NÄR MAN ANVÄNDER DEM ... "användarvänlighet" är ett underskattat begrepp i datornördvärlden ... aaaaaaaaaaaggghhhhhhhh ...

//Fröken P - med munnen på sné ...

Av Fröken P - 10 februari 2008 09:03

... eller "Lärarjobbet är ett kall" ...

... drog fingrarna längs bokryggarna i bokhyllan igår kväll ... fastnade IGEN vid "Teacher Man" av F Mc Court och fann följande intervju med författaren:

...If you could choose one moment, one student,that epitomized what teaching meant to you, what or who would that be?

I'd choose a negative moment. I barked at a girl who merely questioned the grade I'd given her and I was so mean about it I shocked myself. I learned never to do that again. From the negative came the positive.

... What do you miss most about the job? And least?

What I miss most is the exuberance and excitement of the classroom. What I miss least is the claustrophobic atmosphere created by bureaucrats and politicians.

... lätt att känna igen sig???

//Fröken P


Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards