Alla inlägg den 4 februari 2008

Av Fröken P - 4 februari 2008 21:30

... måste vara i tid för jag har inte hunnit kopiera material till första lektionen ... och ska jag vara ärlig har jag knappt tänkt ut vad vi ska göra ... det blir troligen uppsatsskrivning ... med olika genrer i sikte ... nu ska här pluggas genre-kunskap ... vad innehåller ett brev ... vad utmärker en krönika ... varför kan jag säga att detta är en insändare ... ack, ja ... imorgon skriver massor av 15-åringar Np i svenska ... dock inte mina raringar ... som behöver mer tid ... vi väntar till i början på maj ... då smäller det ...

... får inte glömma bort att kontakta karaktärsämneslärarna för ett par elever och planera den nya kursen i Arbetsmiljö och säkerhet om 50 p som jag ska hålla i ... det blir spännande ... hur ska vi tackla innehållet ... och hur ska de få kunna tillägna sig kunskapen ... eftersom det bara är fyra boyz, så ska de verkligen få känna av elevinflytande på hög nivå ... kanske ska de rent av få planera vad vi ska göra och hur ... de ska få målbeskrivningar och läromedel och så får vi se vad de hittar på ... ämnet är nytt för mig också ... men jag får väl traggla lite innan så att jag är någotsånär förberedd ...

... känner mig hängig ... hängig - a - r - e   än vanligt ... trött överallt ...

//Fröken P

Av Fröken P - 4 februari 2008 12:42

... käkade faktiskt mina medhavda lunchmackor tidigare ... måste nu iväg och kopiera ... har lektion om en blinkning ... igen ... mötet med utbildningskontoret-människorna var ok ... det var ju gamla rävar som vi mycket väl känner sedan tidigare ... ifrån liknande sammanhang ... sådana där och så vi lärare träffas ju nu och då ... och ibland har de den ena befattningen och ibland den andra och ibland jobbar vi här och än jobbar vi där ... kommunen är inte så stor ...

... fick i alla fall veta att friskolorna ... och de ökar ju i antal ... hej hopp ... nu sedan en tid tillbaka har rätt att ta emot IV-elever ... och därmed sades inget om att antagligen finns det friskolor som nu planerar för att ta emot sådana slags elever som just vi har ... men alla förstod ju ... det ska bli spännande att följa utvecklingen ... har faktiskt inte ens vett om att vara ängslig ett enda dugg ... men visst det handlar ju om ev framtida arbetsnedskärningar kanske ... trots det ... det ska bli riktigt kul att se hur det kan bli och om det faktiskt kan bli riktigt riktigt bra ...

//Fröken P

Av Fröken P - 4 februari 2008 09:21

... men så är det ... jag mådde faktiskt dåligt till max igår ... och imorse när jag vaknade kände jag efter ordentligt ... men jag mådde finemang ... det känns som att det är lite svajigt ... men jag står upp tills jag faller ...

... är på jobbet och förbereder ... kollegan fortsatt sjuk ... nu ska jag ner och se om tjänstemän och politiker har anträtt det sjunkande (?) skeppet ... måste förvarna eleven som skulle intervjuas också ... vi tar en av våra mest representativa ... hon som vi vill stoppa upp och ställa i entrén ... som reklam för vår inriktning ...

//Fröken P

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards