Alla inlägg den 2 februari 2008

Av Fröken P - 2 februari 2008 22:45

... vilken dag!!!

Dagens yrke: sjuksköterska & kock - nice kombination!

Dagens värsta: yngstemans maginfluensa & gubbens feber - hur sjuk e en gubbe egentligen när han e sjuk?

Dagens kokkonst: soppa ā la kalkon - ypperlig för sjuklingar!

Dagens plugg: sönernas modersmålsläxor - det blir nog folk av dem oxå!

Dagens film: Göta Kanal II - förnöjsam!

Dagens bostadsspan: 5:a på Karlavägen med stort renoveringsbehov - äsch, alldeles för trafikerad gata! Glöm den!!!

Dagens icke-prio: strykhögen Himalaya - kanske imorgon, om alla är piggare då och jag slipper flänga med vatten, te och soppa hela dagen!

Dagens bästa: sjuklingarna sover och jag får en stund vid burken!

//Fröken P


PS: Borde ut och skotta lite snö ... men det struntar jag i ... och antagligen är den väl kvar imorgon bitti oxå ... tung & j-ig ...! HAR JAG SAGT ATT JAG ÄLSKAR SNÖ ...? Det gör jag! Så det så!



Av Fröken P - 2 februari 2008 08:55

.. har tagit mig broarna runt ... något raskare än förra veckan ... kanske börjar jag få upp flåset nu efter förkylningen ... ska ta mig en tur på motionscykeln innan frukostförberedelserna tar vid ... idag plugg med sönerna ... och så lite matlagning, kanske, om någon blir hungrig ... & det blir de ju ...

... vill inte ens se ut genom fönstret för det är ruskväder ... och där var jag nyss ... ser fram emot min dusch, min morgonrock & min DN med en kopp te ...

... funderar inför måndagens besök från utbildningskontoret ... månne vad kan det ha för syfte ... och vad ska man säga ... S A N N I N G E N ... och vilken är sanningen ... egentligen ... mår vi bra på vår skola ... har eleverna det bra ... kunde de ha det bättre någon annanstans ... tja ...?!


 Ha en trevlig lördag där ute i regnet Ni som vågar Er ut!

//Fröken P


Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards