Direktlänk till inlägg 19 mars 2008
... tja, va' sa jag ... jag sa ju att jag var på vrången idag ... och se då vad som kan hända ... kom till skolan EARLY ... förberedde dagens förmiddag till tänderna och laddade geväret och gick för att möta de fyra grabbarna som jag har i kursen ARBETSMILJÖ & SÄKERHET ... de skulle till idag ha kontaktat en företagshälsovård, ställt 3 frågor och så redovisa dem för mig idag ... ganska EASY ... tror ni att någon hade gjort nå't ... NO! NO! NO! ... jag meddelade dem därför att det var under min värdighet ... (lite dramatik kan man väl få nyttja så där en vanlig grå onsdag morgon i slutet av mars?) ... att jag skulle sitta och planera lektioner och sedan mötas av ett gäng (ja, de är ju fyra till antalet!) som inte har bemödat sig det minsta ... INGEN HADE ENS LYFT ETT FINGER FÖR ATT RINGA TILL FÖRETAGSHÄLSOVÅRDEN ...
... jag tog upp min pärm och min läromedelshög, öppnade klassrumsdörren och vände mig om och deklarerade TYDLIGT ... klockan 11.30 finns jag uppe på mitt kontor ... där kan de skriftliga redovisningarna av de tre intervjufrågorna lämnas ... annars kan jag tyvärr inte GODKÄNNA dem på deras 50 p ... sorry ...
... Jag kan omöjligt dela ut några GRATIS-BETYG ... det ska inte räcka att endast "lalla med" och tro att man kommer att uppnå målen i kursen bara så där ...
... en angelägen grabb har i alla fall kommit och lånat mitt lärar-ex. av det utlämnade uppgiftspappret ... han ville låna telefonen också ... men där gick min gräns ... JAG HAR TYDLIGA GRÄNSER FÖR HUR FRAMGÅNGSFAKTORERNA SKA UPPNÅS FÖR DESSA ELEVER IDAG!!! --- SVETTAS YMNIGT AV EGEN ARBETSINSATS, SÅ LÄR ELEVERNA SIG EN ARBETSMODELL SOM TROLIGTVIS FUNGERAR IGEN OCH IGEN OCH IGEN ... Men jag lovar att diskutera framgångsfaktorer en annan dag ... för nu väntar jag med spänning om någon ska knacka på min dörr kl 11.30 ...
//Tjing
PS: Jag lovar att jag inte får nå't påskgodis av dessa elever idag i alla fall!!!
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | ||||||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
|||
10 | 11 | 12 | 13 |
14 |
15 |
16 |
|||
17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | |||
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | |||
31 | |||||||||
|