Direktlänk till inlägg 21 februari 2008
... har följt den senaste debatten ang kränkta studenter vid lärarhögskolan i Stockholm och finner till min förfäran att det verkar vara så att det endast är IG-studenter som kränkts ... nog är det anmärkningsvärt ... eller ... varför begår inte lärarna på Lärarhögskolan kränkningar mot G- eller VG-studenter?
... funderar i mitt stilla sinne om det nu går att kringå dessa känslor av förnärmanden och förfördelning genom att använda sig av den där sjugradiga ECTS-betygsskalan ... A, B, C, D och E som godkända och så underkänd F och underkänd med kompletteringsmöjlighet Fx ...
... de kränkta kunde ju med automatik då få Fx ... som en liten öppning ... en vänlig gest från det akademiska lärosätet ... istället för att betala ut tiotusentals kronor i förlikning ...
... Hujedamej, så'na studenter de är ...
... eller är det rent av på detta sätt att samhället idag inbjuder de potentiella kränkta till att anmäla sina orättvist behandlade själar ... och bevisbördan ligger helt automatiskt på de anklagade ... de akademiska adjunkterna och professorerna svettas floder innan de möter sina studenter numera ... förr var det studenterna som svettades ... den kränkte/-a behöver endast göra sin anmälan om kränkning och sedan stå där med mungiporna nere och vänta på GODKÄNDA betyg och en fet förlikningsuppgörelse motsvarande minst ett par terminers studielån ... jaha, och alla de övriga studenterna då ... ska de hoppas på en torsdagsTRISSlott eller rent av POSTKODLOTTERIET ... bara för att de inte har varit påhittiga nog att strunta i pluggandet och bara KRÄVA ett G, för annars ...
... slutresultatet verkar ändå bli att Lärarhögskolan i Stockholm förpassar problemen till blivande kollegor och rektorer ... tack, ska ni ha ... för vad är det för lärarkandidater de planerar att skicka ut i verkligheten ...
Tjingeling - världen är pling
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | |||||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |||
11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | |||
18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 |
24 | |||
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | |||||
|