Alla inlägg den 23 maj 2008

Av Fröken P - 23 maj 2008 16:29

... och hur många elever tror ni hade betalat 150 kr OCH lämnat sin anmälningsblankett så att vi visste om de ville äta, köra gokart och/eller övernatta ... tja, kl 10.00 vid dead-line idag så var de 3 (tre) ... av totalt 20 elever ... jaha, och vad hände då med våra goda föresatser om att verkligen hålla vad vi hade sagt, dvs inte vänta längre alls ... näh, just det ... så satte vi då igång och ringa och ringa och sms:a och hej och hans moster för att få tag i eleverna som höll sig undan ... kl 14.30 idag när kollegan lämnade skutan (den sjunkande ...) så hade alla utom 2 meddelat sig, betalat och lämnat in sina anmälningsblanketter ... hurraaa ...!? Några elever har tackat nej till att delta ... de kommer vi att anordna undervisning för på skolan (JÄTTEKUL!) ...

... ja, nåväl ... det blir väl som det brukar ... ganska jobbigt, svetttigt men ändock ganska trevligt när vi väl utvärderar skolreseövningen ... det känns verkligen som om vi skulle ha ett gäng värnpliktiga ute på manöver ... och så jag & kollegan då som befäl ... tjoflöjt, va' det funkar bra ...

... trevlig helg!

//Fröken P

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards