Alla inlägg den 17 maj 2008

Av Fröken P - 17 maj 2008 08:57

... har gått rundan ... igen ... det har regnat inatt och det doftade regn och grönt ute ... en härlig stund ... lite äckligt är det bara att mördarsniglarna har vaknat och på två ställen på min runda måste jag verkligen parera smällarna med sniglarna ... går ett långt steg och klarar att hoppa över 10 svarta rackare ... går tre tip-toe-steg för att klara av att kryssa mellan några mördarsniglar som samlats för begravning av en kompis (det ser ut som om begravningsritualen innebär att de faktiskt smaskar i sig sin f d blom-ätar-kollega) ... isch ... ja, och sedan tappar jag nästan balansen av att komma i otakt på min hastiga rundtur och jag riskerar nästan livet för att inte ramla ihop över nästa snigelsamling ... men som sagt det är bara på två ställen ... och där försöker jag att passera snabbt ...


 

... idag måste jag fixa uppgifter till fortbildningskursen ... 2 juni bär det av till storstan för examen på vårens delkurs ... och då ska jag och mina kurskamrater presentera en ursnygg Power Point ... och jag är jättenervös för att inte allt ska funka ... tekniken alltså ... men det ordnar sig nog ... kursens lärare är helcool ...


//Tjing

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards