Alla inlägg den 1 maj 2008

Av Fröken P - 1 maj 2008 10:56


... såg gullvivor (PRIMULA VERIS) lite här och där på en äng jag passerade under min runda idag ... blev så rörd ... ja, nu är det vår på riktigt ... de var så vackra där de stod ... en och en ...

... ska försöka åstadkomma underverk idag ... kanske kanske blir jag klar med en eller två uppgifter till fortbildningskursen ... har redan gjort en hel del research ... så nu gäller det bara att skriva ihop en bra text ... eller två ...

... ska också göra ett informationsdokument ang den förestående skolresan/studieresan ... hå, hå ... och vem sitter nu och GÖR allt det som vi ursprungligen sagt att eleverna skulle göra ... hmmm, så blir det ... men jag säger ingenting ... ingenting alls ... alls ... jag bara GÖR ... för INEFFEKTIVITET se, det är så frustrerande ... så då mår JAG bättre om JAG ser till att någonting (ja, ibland nästan vad som helst!!!???) blir gjort ... och sedan får det ju alltsomoftast goda efterverkningar för omgivningen ... ibland sk-ter det sig också ... men sån't får man ta ... man kan ju inte ha framgång jämt ... men som sagt, 99 ggr av 100 så ordnar JAG till det ganska hyfsat ... och jag mår så bra så ... någon bitsk kollega bränner till ibland, men då lägger jag mig platt (det är förträffligt med horisontalläge när det blåser STORM ska ni veta) och väntar till det värsta går över ... och sen är jag BACK ON TRACK igen ... och har inte förlorat ett enda dugg ... det finns de som tror att man måste svara på varje attack, men det är inte så ...


//Tjingeling från Fröken P - som sitter här och funderar om det jag nu har skrivit i min blogg är något jag faktiskt tycker och kan stå för ... men ... äsch, imorgon får jag ... kanske ... ta tag i det där och fundera lite mer fram tills dess ... eventuellt ...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards