Alla inlägg den 11 maj 2008

Av Fröken P - 11 maj 2008 07:59

... kollegan ringde igår morse ... dvs lördag f m ... och avhandlade sina åsikter om NpSv år 9 ... hon hade samma åsikter som jag ... nu sitter jag och försöker samla mig inför det oundvikliga ... dvs berätta för EUM (=ej uppnått målen)-eleverna att det de presterat inte räckte ända fram ... vi sätter ju inte gratisbetyg här ... halva styrkan klarade sig dock ... tack vare god närvaro och produktion under året skulle jag vilja säga ... nåväl, det jag håller på att samla mig inför är GRÅT & TANDAGNISSLAN ... hot om självmord förekommer ... och det är alltid lika svårt att tackla, tycker jag ... "- Jaha, känner du så! Ja, ja! Vi är ju så olika! Lycka till!" ... men oftast blir jag ASFÖRBANNAD och talar om för dem att det är respektlöst att utse mig som ansvarig för om de lever eller dör pga det resultat de skrapat ihop på NpSv ... jag vet inte vad man ska göra för att göra rätt i sådana sammanhang ... kanske skulle jag kalla in kuratorn på en gång ... så att hon är med när resultatet tillkännages ... måste rådfråga rektorn och kollegan på klasskonferensen på måndag ...

//Fröken P

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards