Alla inlägg den 5 maj 2008

Av Fröken P - 5 maj 2008 20:54


... ja, idag sjösatte vi så LÄRARNAS egen plan för hur en studieresa/skolresa ska gå till ... med informationsblad, anmälningsdokumentation und so weiter ... eleverna skall senast onsdag erlägga den ofantliga summan om 150 kronor samt inlämna anmälan om de är intresserade av det föreslagna ... rektorn deltog på informationsmötet ... stum av förundran ... nå, vi får se hur vi lyckas med att slå knut på oss själva för att få till detta ... som det ser ut nu är jag i Stockholm hela måndagen och kommer hem sent ... och sedan ska jag åka tur & retur till Götet på tisdagen ... mums, filibabba ... finfin planering ... men jag får väl vila på onsdagen ... lite eller så ...

... fick idag också meddelande av rektorn om att hela vårt arbetslag ska iväg på KONFERENS veckan efter skolavslutningen ... vi åker 6 mil bort från stan och så är det övernattning ... åh, jag gillar inte riktigt idén ... jag tror jag ska ta firmabil tur och retur och kinesa hemma ... är smått allergisk mot konferensande, säger vi ... äh, jag får förklara det där en annan gång ...


... det börjar bli ont om dagar kvar ... både för skolresor och konferenser ... tycker jag ... på torsdag är det Np i svenska för mina elever som läser år 9 ... de är nervösa ... och jag också ... men det ska väl gå ... imorgon överläggning med kollegan från andra skolan om våra avgångselever ... Gu' va' jag kommer att va' tårögd på skolavslutningsdagen ... inte av sorg ... men av stolthet ... jag är så lättrörd ... MINA ELEVER är klara att lämna oss nu ... ut i verkligheten ... jag träffar dem på stan om tio år ... och vi ska skratta åt roliga minnen ... när jag tappade min mobil i golvet (det var inte kul då) ... när eleverna lurade skjortan av fröknarna (som givetvis kom på lurendrejeriet och läxade upp de fnissande 22-åringarna som betedde sig som 14-isar!!!) ... när X pruttade i klassrummet (under en hel veckas tid!!!) och vi utrymde och vädrade efter varje "attack" (taskig mage: skolsyster blev aldrig inkallad för hon var på andra skolan) ... när den frodiga blomstrande pelargonian plötsligt såg ut som en svältande flykting pga att NÅGON hade vattnat den med rengöringsmedlet till WHITEBOARDEN ... Yucca-palmen som vi ärvde när vi intog vårt klassrum och hur den har överlevt utan vatten i flera månader i sträck (i och för sig ser den väldigt risig ut nu, men det är väl nå'n vår-noja ... kanske ...) ... osv ... osv ...

... äh, nu ska jag inte bli nostalgisk ... jag får frossa i minnen se'n ... lång dag lider mot sitt slut ... mina ögonlock är så tunga så jag behöver lyfta hela huvudet och göra en lätt knyck för att "tippa" dem öppna efter jag har blundat ... en liten, liten stund bara ... måste läsa igenom 10 uppsatser en gång till ... eller inte ... gör det imorgon bitti vid frukost ... ska cykla ner först kl 08.30 ...

//Tjing

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards