Alla inlägg den 23 november 2007

Av Fröken P - 23 november 2007 12:30

Dagens väder: Mörkt, grått & trist

Dagens musik: Hello (Lionel Richie) --- nostalgi

Dagens kläder: Grön lekoverall med huva i syntetmaterial och så mina raggiga Helly Hansen-sockisar ... för ingen gör upp eld till mig denna vecka, så här är kyligt ...

Dagens händelse: Posten kom före kl 13.00

Dagens ord: Grå!

Dagens lunch: Resterna av morgongrönsakerna & -frukten ...

Dagens dryck: Vatten ...

Dagens pryl: Fotokatalogen från gymnasiet, som äntligen har kommit ... intressant ...

Dagens tråkigaste: Måste putsa fönstret i köket ... typ, nu ...

Dagens önskan: Helg. NU.

Dagens äckel: Hur många har satt sina fingeravtryck på laptop:ens blanka design, jag bara undrar ...

Dagens frisyr: Allt hår i en städknut på huvudet ... + spret ...

Dagens tankeställare: Nu jädrar ska jag ... och det bara nu ... vad? Ni får höra se'n ...

Dagens bästa: Gamla godingar hos Lugna favoriter medan jag samlar material till litteraturhistorian ...

Dagens sämsta: Att vårt ena köksfönster kräver att man är lagd åt det exhibitionistiska hållet, eftersom man måste åla upp på burspåkets "scen" och ägna sig åt diverse kroppsliga extravaganta böjningar för att klara av att klara sikten och hänga upp en ny gardin

Dagens jobbigaste: Träningsvärken efter att ha ålat i köksfönstret

Dagens planer: Borde handla och fixa tacos till fredagens kväll ...

Dagens saknad: Sol. Värme. Gamla vänner.

Dagens drog: Cyberspace

Dagens köp: Ännu inget

Dagens sjuka: Ångesten inför fönsterputs

Dagens kärlek: Sonen som knackade på fönstret och gjorde en grimas innan han stack till skolan. Love!

Dagens slut: Då har jag fixat alla papper snyggt till nästa vecka och har sju tusen nya fräscha kopior för litteraturhistorian ... och disken här hemma är diskad och vi kan alla se fram emot en skön helg ... och ett putsat fönster eller två i köket ...

Av Fröken P - 23 november 2007 11:57

... håll till godo med en italiensk sajt, typ YouTube, men bara med skolrelaterade snutte-filmer!

Mycket underhållande stundom!

Dessutom intressant att få se kvalitetsnivån i italienska liceo, motsvarande svenskt gymnasium.

http://scuolazoo.blogspot.com/


Och checka med fördel denna disciplinerade skara elever:

http://scuolazoo.blogspot.com/2007/04/si-balla.html

I like!


Tjing!

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards