Alla inlägg den 9 november 2007

Av Fröken P - 9 november 2007 09:03

... ja, det är just hur jag känner mig! Antingen är jag trött hela jag, eller står det nå't virus och lurpassar ...

... idag??? Tja, ska göra portfolio till 40 elever i nya klassen! Måste spara så vi har nå't att diskutera och bedöma, eller hur ...? Måste dra ihop nå't att säga inför utvecklingssamtalen nu också ... huj, va' det går undan! Tycker inte att jag känner alla 40 så väl precis ännu, men jag får väl kolla frånvaroblanketten och inlämningsuppgifterna och så får det va' bra ...!

... vi ska planera marknadsföring på hög nivå nu: måste ut - eller kanske rent av bjuda in - och informera om oss! I februari ska de (dvs eleverna) ju ha gjort sitt val och då är det för sent ...

... lutar mig bakåt och kikar uppåt väggarna ... åh, va' jag vill ha 5 stora svarta plastsäckar och så två hela dagar så att jag får städa ur mina gamla pärmar ... så här kan jag ju inte hålla på & spara ... vaktis har slut på sina hyllor och några fler pärmar lär jag väl inte få beställa före pensioneringen (vi har ca 50 pärmar i vårt bokförråd, pga vaktis felbeställning ... och vi som inte ska ha nå't sån't på lager, utan får bara beställa när vi behöver ... uj, uj, uj ... vi har 43 limstift och 30 paket white-boardpennor oxå ... inte bra!!!) ... men jag har säkert en massa godingar i pärmarna också som jag har glömt bort ... och så har jag förstås en massa nybörjarmtrl som jag inte har behövt använda de senaste 8 åren eftersom mina elever har varit "advanced learners" ...

... har i alla fall lagt in bokpresentationen till fortbildningskursen: jag tipsade om Cans "Tätt intill dagarna" för den är sååå braaa ... och användbara i helklass ... måste komma ihåg att beställa den till vårterminen (30 ex) ...

... måste fixa fixet nu ... och dra upp linjerna för dagens lektioner ... måste finna rektorn och ställa en fråga om ytterligare fortbildning (lärarlyftet) ... och så måste jag .... ruuuuuuuuuuuuuuuuuuuzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzaaaaaaa ...

Tjing!

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards