Alla inlägg den 6 november 2007

Av Fröken P - 6 november 2007 15:07

... om lunch är en mänsklig rättighet så behöver FN ta sig en titt på mina arbetsförhållanden. Omgående!

Ägnade timmen mellan 12 och 13 åt att sitta i telefon för att försöka lösa "mysteriet med den försvunna skrivaren". Kl 10.00 hade jag - och för den delen min kollega oxå - använt skrivaren, och bara två timmar senare så påstår sig datorn inte ha någon skrivare kopplade till sig! Va'??? Jag såg den ju! Den stod ju kvar på mellan-bordet (= skräpbordet som står mellan mitt och kollegans "hypade" arbetsbord), men icke desto mindre ville den ha något med min dator att göra - uppenbarligen. Den rare teknikern (är det bara människor med stort tålamod som sitter i support-telefoner, för jag har aldrig stött på någon som freakar ut när jag spelar dummare än vad jag är - och det är svårt, att spela dummare, menar jag!) var tålmodig och förklarade att det var en "spooler-tjänst" som hade gått in i väggen och därmed "tappat" skrivaren! Det är synd om IT-produkter (både hård- & mjukvara) för de lever antagligen ett lika hårt liv som vissa lärare SOM SNART GÅR IN I VÄGGEN AV FRUSTRATION över datorer som hänger sig och tappar skrivare och allt annat ... Nu funkar allt igen, förstås! Teknikern åtgärdade allt! Jag lovade att återkomma, kanske redan imorgon! Han tog det inte som ett löfte, snarare såg han det som ett hot! Och jag som inte svor en enda gång under telefonsamtalet, vilket jag påpekade innan jag la på!

Så ja, nu vet ni vad jag gjorde på min lunchrast idag!

Tjing


PS: Sa jag inte igår att man borde misstänka att veckan går utför när den börjar alldeles på tok för bra??? Jo, jo!

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards