Alla inlägg den 18 november 2007

Av Fröken P - 18 november 2007 11:12

... läser Elsie C Franzéns bok om emigration/migration och lär mig! Det är så häftigt att läsa och fundera en stund på det som "gått in" ... och så förstår man att man har tillförts nya insikter ... dvs jag har kalibrerat "mitt tänk" en smula ...

Ha en trevlig söndag!


PS: Jaaa! Jag har gått ett varv ... visserligen i luns-takt men ändå ... när jag kom hem var hushållets grabbar igång i köksregionerna ... diskmaskinen som inte hade startats igår var nu igång och de sista färska frukterna från korgen hade hamnat under fruktkniven från Kalifornien ... mitt uppdrag blev att skala morötterna ... och slänga ett getöga på havregrynsgröten ... medan grabbarna tog sin morgonpromenad med fadern ... sedan blev det frukost för alla ... till slut ... och så DN ... trots allt!

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards