Alla inlägg den 7 november 2007

Av Fröken P - 7 november 2007 09:36

... var upp å hoppade klockan 03.40 ... lämnade gubben vid bussen ... hem och jobbade vid datorn ... skitsnygga frånvaro- & inlämnat-mtrl-dokument finns nu för nya klassen ... LOVE YOU, EXCEL ... har näääästan gjort klart kompendium för litt.historia (antiken och medeltiden), men det blir så mycket och jag hittar inte snygga bilder som jag vill ha ... väckte boyzen och bjöd på frukost, med uppskuret (dvs morötter o dito) ... aj, aj, aj, inte glömma ... skjutsade lillen till PRAO:n ... hoppas att han hittar hem idag ... det har varit lite klaustrofobiskt labyrintspring både måndag och tisdag ... big PRAO-plats, alltså ... körde förbi skolan och fixade till klassrummet efter elevernas EA (Eget Arbete) igår eftermiddag ... jag glömde checka läget, eftersom de sista eleverna kom förbi kontoret och meddelade mig om läget ... hämtade också nytt att-rätta-mtrl ... hem igen ... bläddrade lite sporadiskt i tidningen ... förberedde nästa körning ... till Ortodonti med middle-man ... hem igen ... kopplade i dammsugar'n för jag tänkte vara DUKTIG ... men jag blev sittandes här, vid burken ... äsch, det gör inget ... jag drar ett par varv när jag kommer hem sent i kväll ... ni ser det framför er, eller hur: en halvsovande, zzzombie-liknande figur hasande runt i det halvmörka huset jagandes dammråttorna ... måste skynda, skynda, skynda nu och packa väskan och .... iiiiiiiiiiiiiihhhhh ... klockan är vrålmycket ... men va' tusan: jag hade ju bestämt mig för att 1) vara glad hela dagen (så långt har det gått förträffligt) och 2) inte stressa (pytt!!!)!

Ha en bra dag, ni andra!

Tjing

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards