Alla inlägg den 10 november 2007

Av Fröken P - 10 november 2007 14:26

... 1) vek tvätt & dukade frukostbordet

2) sopade höstlöv ute från skrymslen och vrår

3) plockade runt i garaget för att ordna vinterrede för två frusna gräsklippare 

4) gick långpromenad

5) passerade butiken och köpte mjölk & isolerande innersulor till mina trasiga kängor

6) åt frukost och läste DN lääänge

7) torkade ur 5 köksskåp (och det verkar inte som om någon ens hade torkat dem innan vi flyttade in med våra koppar & fat; grisäckligt, rent ut sagt --- men nu är det "shiny"!)

8) dividerade med gubben om vi skulle åka till stora affären före eller efter någon slags lunch

9) lilleman fixade fruktdrink till alla: honungsmelon, kiwi & banan - gott!

10) bestämde mig för att surfa medan gubben kikade på något viktigt på tv:n

11) bestämde mig för att fixa lunch, för vi kom oss aldrig iväg i god tid innan grabbarnas magar skrek av hunger, gubben åkte själv till affären

12) hann planera lördagseftermiddagens jobb-aktivitet: rätta ALLT och städa veckopärmen

13) tänkte på släktingarna som åkt iväg till näst största staden för att närvara vid yngste släktingens dop ... han ska heta LINUS ... sött! 

14) fastnade här vid bloggen ...

Tjing


Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards