Alla inlägg den 17 november 2007

Av Fröken P - 17 november 2007 10:59

... oj, oj, oj ... det blir en del PR för utbildningen ... träffar bl a folk från Växjö ... ska också delta i en lokal-grupp på skolan (ska försöka sticka in ett eller två inlägg om att integrera oss i alla korridorer på skolan - för nu är det vattentäta skott mellan enheterna! Behöver det vara så? Aha, det kanske är praktiskt! Men, då tycker jag att vi tar omaket att gå några steg extra, allt för att kunna delta i en integrationsplan på skolan och vips så kanske vi t o m hälsar på några som vi inte kände för några läsår sedan ...) ...om jag får info om plats & tid ... sån't där har en tendens att komma sent ... OCH JAG VILL KUNNA PLANERA MIN TID, TACK! ... hrmph ... ja, det är väl för 17 inte så konstigt ...

... har begärt att få ta ut en LaRsson-dag på fredag ... och vi får väl se ... kollegan kan inte ta det ... så jag ska föreslå att vi fixar vikarie ... det blir nyttigt för eleverna ... tror jag? Själv ska jag: 1) njuta lite ledighet och 2) putsa ett eller två fönster och hänga upp en ren gardin och 3) baka nå't smarrigt till nästa helg, då äldsteman kommer hem ...

... Idag? Tja, jag har sovit till klockan 9.00 Det är typ första gången i år! Har käkat frukost och läst DN (näh, bara snabb-bläddrat ... det känns fnuttigt och jag måste blada Kultur-delen en gång till för att bli nöjd ... tar det i tv-fåtöljen vid 19.30, strax innan jag somnar vid lördags-tv:n ...)! Nu är tänderna nyborstade och jag ska hoppa i promenadstassen: ska gånga till sta'n för att utträtta några ärenden ... orkar inte planera lördagsmaten ... hoppas att någon annan bryr sig ... I wish upon a star ...

... för övrigt har jag med mig 15 cm rättningsmtrl hem och så måste jag checka min inlämningsuppgift till fortbildningskursen (ska göra mitt inlägg i morgon och det ska problematiseras och analyseras och det ska dras paralleller till kurslitteraturen och hej och hans moster ...) ... inga problem med sysselsättningen här inte ... men jag vill handla papper och jox för att tillverka julkort ... ska inte vara se'n i år ... och sedan sitta och måla och greja och bara ha det gott ... i flera timmar ... utan att behöva bryta upp ...

... har läst Astrid Lindgrens "Sunnanäng" och ska samla dödsrikesskildringar från hennes andra böcker för eleverna att jämföra ... det blir nog nå't för söndag natt eller så ... måste skynda, måste skynda ... uj,uj, uj ...


Tjingelingelingelingelingelingelong ...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards