Alla inlägg den 2 november 2007

Av Fröken P - 2 november 2007 13:25

... va' bra om alla ens elever skulle ha en sida på facebook! Det skulle skolan kunna tillhandahålla, typ nå't liknande! Tänk bara på användningsområdet: easy communication! Så lätt att påminna om läxor, checka allmäntillståndet och så ... eller ...? Tror att jag på allvar ska föreslå en datortimme med anläggning av ett stycke face-book å det snaraste för klassen!

... har höstlov och försöker att göra allt ... och inget! Var i alla fall igår och hämtade mer rättningsmaterial från jobbet, så helgen är räddad! På måndag ska jag klippa och klistra klart vår utställningsskärm inför Öppet Hus den 7:e! Här ska det bli PR så det stänker om det! Vi ska ha tre uppstoppade elever vid vår skärm ... nej, jag menar ... vi har engagerat tre av våra förträffliga elever som ska stå där - och röra lite på sig - och berätta om vår utbildning! Jag har lektion fram till kl 17.00 och sedan ska jag ta hand om en del efterarbete, så kollegan får ta på sig stora "smilet" och brösta upp sig och starta utan mig ... vi måste ha nå't smarr att bjuda på ... eller näh ... eller jo, det är bra ... vi smäller dem på handen som bara vill ha "gôtt" utan att vilja ha vår info, tycker jag ...

... egentligen skulle jag ha velat promenera längs strandpromenaden i Nice den här veckan, eller nå't ... har läst DNs resebilaga de sista veckorna och drömmer mig bort ... men först ska jag torka ur skafferiet och frosta av frysen och så kanske kökslådorna behöver få sig en omgång ... tänk att sådant där aldrig låter sig göras ... bara så där ... utan man ska våndas och lida så innan ...

... nästa helg döps ett syskon-barnbarn i näst största staden och vi hoppas att vi kan åka dit! Han är ur-gullig och vi har inte klämt på honom ännu, bara sett foton!

Ha en skön höstdag! Här lyser solen idag och det är nya löv på den nyss så välkrattade gräsmattan ... men va' f-n gör det?

Tjing

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards