Alla inlägg den 13 november 2007

Av Fröken P - 13 november 2007 12:46

... 100-årsdagen imorgon föranleder att vi tittar på en Astrid-text och jag har letat reda på nå't om Pippi ... alla tror att de känner henne ... men när det gäller, så vet de (mina elever) inte alls mycket om svenska barns litterära favvo-figurer ... ska nog göra ett quiz och checka läget också ... lite Astrid-vetenskap så där, för både hög och låg nivå ... måste förbi skolbibblan oxå och kika ... ikväll ska jag rätta en lunta till, allt ska va' klart tills imorgon ... har i alla fall nu på lunchen fixat en fin ram att ha på katedern imorgon med Astrid-porträtt ... kul att ha med en ram att kunna byta bild i ... ibland höstlöv och ibland Strindberg och ibland nå't annat aktuellt ... vill skaffa dukar i alla palettens färger ... i nå't skirt nylon-tyg ... att svepa över katedern och ändra hela klassrummets atmosfär ... men så måste jag be om en rekvisition och så ska jag gå på stan och så ska jag hem och fålla och så vore det ju klart att använda ... LATMASK ... ska kolla meterpriset och färgerna i tygaffären på vägen hem idag ... och så prata med rektorn ... det kan vi väl ha råd med ....?

Tjing


PS: Jaaaa! Jag har gått broarna runt imorse också. På 40 min blankt! Och så cyklade jag i snöovädret in till stan 7 km! Så det så!

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards