Alla inlägg den 10 januari 2008

Av Fröken P - 10 januari 2008 17:40

... har suttit här ... eländig som 17 ... och färdigställt lokalgruppens inventeringsdokument inför mötet imorgon ... månne om det ska till förändringar utifrån det dokumenterade materialet ... har fixat och trixat men till slut kunde jag faktiskt spara det både på lokal skolkatalog i datorburken OCH i min egen katalog ... för framtiden ...

... nu väntar: upplåsning av ett stycke cykellås och vinglig rullning iväg till ett stycke cykelreparatör ... jo, nog var det så: JAG HADE PUNKA ... har åkt buss idag ... elände, elände, elände ... jag står inte ut med den tid det tar att åka runt halva stan ... när man till på köpet har stått och väntat i massor av "timmar" ...

... jag är fortfarande hes ... men har ändå haft två elevsamtal ... för jag orkade inte börja ändra tid och ringa runt och sjukanmäla mig och be om hjälp med att ringa elever och allt ... hade ändå suttit i tfn hemma hela eftermiddagen för att ordna det ... så nu har jag faktiskt gjort en hel del idag ... med trippel-dos av TREO i min lekamen ... jag är väl vad de kallar koffein-stinn ... det känns som om jag går på nå't ... lite maniskt, så där ... nä, nä ... nu måste jag dra ... cykelaffär'n stänger väl ... och de stackarna hemma måste ju få middag ... kanske ... om jag inte "stänger butiken" och somnar före kl 19 ...

//Vi hörs ... eventuellt ...

Av Fröken P - 10 januari 2008 10:42

... har ju haft kill i halsen och det har varit hängigt hela veckan ... mådde faktiskt lite bättre igår morse ... men så igår eftermiddag (kanske ungefär när TREO-effekten upphörde?) ... nå'n drog ur kontakten ... jag blev TOTALT hes och jag rör mig i ultrarapid ... har nu slaggat, sedan frukostfixet, i en fåtölj ... och det var bara sååå skönt ... väcktes av sovmorgon-ledig son ... nå'n stod bakom dörren ... ATTANS: drog den skitiga morgonrocken runt mig och skred mot ytterdörren ... någon kanske tror att jag har en "bad-hair"-day idag, men jag skiter i det ... aha, check av hur mycket vatten familjen förbrukat och det med NU ... sände kontrollören (en kvinnlig sort) till en annan dörr medan jag själv hasade upp och iväg till vattenmätaren ... "- Jag förstår varför du är hemma!", sa den käcka kontrollören, när hon gick ... "- Jaaaaaaaaaaaaaaaaa!" brölade jag med stor ansträngning ... viskar annars till barnen att de måste pressa apelsinjuice och tvätta händerna så inte bacillerna ska hoppa på dem ...

"- Tjingeling", kommer inte från mig idag, det blir nog hellre ett långsamt vardagligt "- Heeej dååå!"

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards