Alla inlägg den 12 januari 2008

Av Fröken P - 12 januari 2008 13:40

... var sorgligt förkyld igår ... och går på 20% kapacitet idag ... det är jobbigt att t o m lyfta armen för att ta ett glas ur skåpet så att min febertorra lekamen kan få några droppar vatten ... låter annars ungefär lika sexigt hes som igår ... och jag förstår inte alls vad det är för sexigt att låta som jag gör ... för det är bara urjobbigt att överhuvudtaget pressa luft genom stämbanden så att det kommer ett brölliknande ljud som kanske kan uppfattas som något välvilligt artikulerat ord ... mitt hem är just idag befolkat av idioter som inte förstår vad jag säger och därför ber mig repetera allt jag säger 2-3-4 ggr och ... jag bara höjer rösten ... blir andfådd så att jag måste hålla mig i väggen för att inte ragla omkull ... jag vrålar ut mina svårtydda ord ... och de andra bara flinar ... antagligen förstod de redan första gången jag öppnade munnen men de bara j-as lite ... och jag har INTE roligt ...

... problemet när jag är sjuk är att jag inte kan ligga till sängs och sova mer än min nattsömn ... jag är så avundssjuk på de andra som kryper till sängs på dagtid med sin feber och myser med en bok och sippar ångande te ur en kopp på sängbordet ... ligger jag för länge får jag så infernaliskt ont i ryggen, ja, hela kroppen faktiskt, så jag nästan skriker ... detta är ej sammankopplat med hög ålder, vare sig på mig själv eller på vår ålderstigna säng ... jag har alltid varit så'n ... jag får halvhänga i en fåtölj eller, om nöden får slut på sina lagar, så får jag slänga mig ner på golvet med vår golvkudde och en massa annat i fluff-väg en liten liten stund ...

... det är besvärligt, faktiskt ... att inte kunna sova 24 timmar ... för det skulle antagligen göra mig friskare betydligt snabbare ...

... vaknade av min tidsinställda kroppsklocka (ni ser hur jag har det!!!) vid 06.30 och hasade iväg till dagens första hygienstund ... var sedan totalt slut som efter ett maratonlopp (jag vet inte, men jag antar att det är så det skulle kännas ...) ... lufsade runt i hängiga plyschbrallor, frottémorgonrock och mina underbara Helly Hansen-sockor i stl 44 (det ryms ett par extra raggsockar i dem om man skulle känna för det! TACK MAMMA!) ... funderade en kort stund på att leta reda på min tjocka yllemössa när det började kännas kyligt, men jag orkade inte starta projekt: Leta mössa ... började istället kika runt i huset på vad som behövde göras denna dag ... vi har bestämt oss för att julen ska ryka ... bort med alla tomtenissar och därtill hörande attiraljer ... gjorde ändå inget vettigt förrän vid 10.00 då famijen kröp ur sina bingar ...  nu har vi bestämt att vi ska gå på bio imorgon ... oh, gode Gud hjälp mig så att jag blir lite bättre tills dess ...

... funderar också på hur jag kommer att må till veckan ... måndag f m: lektioner ... måndag e m: ? ... tisdag: heldag i huvudstaden, åker tidigt, kommer hem sent ... onsdag: upp kl 04??? ... osv osv osv ... AAAHHH, jag vill inte ... jag vill vara sjuk på riktigt med bok och tekopp vid sängen: NU! Och se'n vill jag bli frisk till måndag!


Vi hörs!


PS: Några släktingar skulle ev droppa förbi på egen risk ikväll! "- Hej! Det var länge se'n! Får jag bjuda på lite virus, någon?"

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards