Alla inlägg den 11 januari 2008

Av Fröken P - 11 januari 2008 11:14

... ja, alla tycker ju att man är en idiot ... och det är ju så ... gå till jobbet med feber och hes hals och ... tja, det är ju precis sån't här jag skulle undvika ... men, va' 17 ... hur skulle det annars gå ... jag är ju inte utbytbar i vissa sammanhang ... det är bara att inse ...

... har haft möte idag (jo, tidigt, tidigt: klockan ringde 06.15, trots sen nattning) med en grupp på skolan som ska kvalitetsbedöma lokalerna ... uj, uj, uj ... så pressad man (läs: de som har ändamålsenliga lokaler idag) kan bli av att några (läs: vi) får för sig att höja rösten (så hes den nu är ...) ... och säga sitt ang integration av vår verksamhet ... och upphöjning av standard ... nu j-r ska vi mobilisera kamp-styrkor ... va' då "våra" lokaler ... vi är fem olika verksamheter här, och det står nu klart för alla att de som kom hit först ska ha det bäst ... eller ... ??? Jag fattar inte ... demokrati bygger tydligen på stark röst ... och jag är ju inte till min rätt där i dag riktigt ... men vi kommer igen ... nu ska vi skriva en lååååååång önskelista ... bättre kanske att kalla den för kravlista ... det verkar mer seriöst och TYDLIGT och KONKRET ... eller ...?

har jobbat undan bra nu ... ska kopiera lite inför måndagen ... och sedan dra hem efter denna lååånga vecka ... och hemmet är i ett tillstånd av upp-&-ner, men vem bryr sig ... ska ordna med mat ... om jag ids ... och sedan sätta mig och kika på Let's dance ikväll ... jag somnar väl i vanlig ordning innan de ens har börjat ... och väcks lagom till att övriga familjemedlemmar ska hasa sig i bingen ...


Trevlig helg!


PS: Vi har en massa biobiljetter skräpandes därhemma (är det nå't tryckeri som har fått fel på maskinerna och så måste de slumpa bort dem, eller ...) som vi har fått från alla håll och kanter, så nu MÅSTE vi gå på bio ... trots allt ... kanske söndag ... med promenad-marsch in till bion och lunk hem efter ... bara jag inte har ret-hosta, för det är sååå pinsamt ... då blir jag hemma ...

Av Fröken P - 11 januari 2008 01:34

... det är inte klokt egentligen ... över hövan idiotiskt, rent av ... jag, entusiastisk energirik lärare OCH bäst-i-test-suktande elev ... ALLT I ETT ... har gjort rejäla inlägg i debatten via nätportalen på fortbildningskursen ... nu 17 måste det räcka ... har bara kvar att skriva ½ A4 i protokoll-stil på lördag kväll ... och så lägga in min portfolio ... och kopiera portfolion för den ska med på resan till huvudstaden på tisdag ... Ja, alltså vi har examen på tisdag ... och så veckan därpå startar nästa vårkurs ... det blir ett himla flängande ... men det är bara att flyta med i "the flow" eller hur de nu säger att man ska göra för att va' cool och ta det lite "easy" ...

... är galet trött ... och se så: VARFÖR GÅR JAG DÅ INTE OCH LÄGGER MIG? ... tänker på morgondagens möte ...

G'natt

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards