Alla inlägg den 22 januari 2008

Av Fröken P - 22 januari 2008 12:10

... även fast jag pustar och går an så fort jag anstränger mig ... och så hostar jag tills ... ja, jag går inte in närmare på det ... dricker te och gör just inget ...

... är lite less idag ... har sovit en kort förmiddagslur - i fåtöljen ... har hasat runt lite och försökt vifta med armar och ben och testa fysiken ... var tvungen att sätta mig efter en kort stunds ansträngning ... inget bra!!!

Närmaste kollegan hörde av sig igår e m ... med "bad news" ang visst uppförande ... annars har det varit tyst ... sms:ade en annan kollega ang morgondagen - jo, jag ska va' hemma tills jag blir FRIIIIIISK nu - och hon sms:ade försynt tillbaka och undrade om hon fick kontakta mig eller om jag skulle låta henne köra sitt eget race ... och nu sitter jag här och funderar på om jag ska slå henne en signal och berätta vad det var tänkt att eleverna skulle göra (scenario A: jag bestämmer ALLT!) ... eller om jag bara låter allt ha sin gång (scenario B: hon får GÄRNA ta tag i vad som ska hända imorgon!) ... sitter och funderar över vad hon skulle gilla bäst ... jaha, tänker ni: och när ska jag bli sann mot mig själv då??? Vi får se ...

 

... har stickat ett par varv på en acrylhalsduk ... kikat på garnprover: ska köpa ullgarn och sticka streetmössa och lååång halsduk till äldsteman ... har jag lovat ... i ett svagt ögonblick ... i alla fall är det avkopplande att sticka ... hade glömt bort hur kul det var ... måste surfa efter garn-/stick-sajter nu ...

Ha det!

//Fröken P

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards