Alla inlägg den 8 januari 2008

Av Fröken P - 8 januari 2008 15:34

... slut på elevsamtal för idag ... tack & adjö ... har ändå massor kvar att göra här vid mitt skrivbord ... men jag måste cykla hem ... det är redan skymning ... och min cykelbelysning är obefintlig ... finns varken fram eller bak ... jo, men det finns lampor men de är paj ... måste fixa dem vid nästa punktering ... MEN JAG HAR ALLTID FINA BRA DÄCK MED MYCKET LUFT (affirmera mera!!!) ... så jag kanske får fixa belysningen snart ... i slutet av januari ... när jag får lön ... suck ... det är länge kvar ... åttonde januari ... huva, va' många da'r som är kvar ...

Tjing


PS: Kände mig febrig och hängig imorse ... halsen killade rysligt förkylt ... och jag nös som besatt igår ... hade mysko värk i axlarna ... beklagade mig med sorgsen blick hos skolsköterskan ... och på nå't vis har det varit bra under dagen ... ändock TREO-fri ... men nu börjar jag känna tröttheten komma ... och det liksom  är kolsyrefräs i huvudet (JAG HAR ALDRIG HUVUDVÄRK!!!) ... vill heeeeeeeeeeeeeem ...

Av Fröken P - 8 januari 2008 14:15

... har tagit en paus ... mellan elevsamtalen ... känns påkostat lyxigt när jag inte dricker kaffe ... och eleverna så rart sitter och väntar på en bänk utanför klassrummet ... mmm fejk-paus ... bara-för-att ... eleverna suckade för att de skulle behöva vänta ... när jag tänker på att vi har elever som inte ens har dykt upp till sina elevsamtalstider blir jag lite blödig och vill gärna erhålla de som är här SERVICE, faktiskt ... men nu sitter jag här och har paus! Så det så!

Tjing


PS; Jag gör lite nytta oxå ... ett Excel-dok. med snygga linjer och kolumner ... åh, I LOVE ... snyggt blir det i alla fall ...

Av Fröken P - 8 januari 2008 10:42

... i alla fall har vi inte haft något brandlarm idag ... men det kanske kommer ... och istället för brandlarm tjöööt inbrottslarmet och nästan lurade ut både skolsyster och några lärare ...

... saker och ting går inte riktigt som vi hade tänkt oss: eleverna droppar in som om vi hade värsta svängdörrarna och de har inte alls förstått att de hade fått individuella tider för samtal ... vi hade ju planerat detta minutiöst ... och vi bokar nu om dessa elever så nästa vecka blir full av elevsamtal och vi kan inte starta förberedelserna för nationella prov och dylikt ... här får man tänka om ...

Tjing

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards