Alla inlägg den 26 januari 2008

Av Fröken P - 26 januari 2008 16:54

... att komma ihåg att se I AM LEGEND på bio --- hu, så läskigt att va' själv ... hela tiden ---

... vi bokar plats strax ...

// Frk P

Av Fröken P - 26 januari 2008 15:26

... ska spara lite pengar så att jag kan fynda det jag vill ha på bokrean i år ... det brukar vara ebb i kassan just vid bokrea-tider i vanliga fall ... men i år ska jag vara budget-smart och planera ... har sett en massa jag vill läsa ... men hyllorna är slut hemma ... så jag kanske kunde nyttja biblio och låna i tur och ordning det jag önskar läsa ... har precis idag lämnat åter några krav-böcker ... ångesten är slut ... jag har betalat min skuld (stödjer biblio med nå'n skuld-hundring per år ... men är nöjd ändå ... det blir väl nya bokinköp ... eller blir det kanske fredagsfika för personalen för mina skuldpengar???) ...

Liten önskelista ... i alla fall ...:

- Flyga drake av Khaled Hosseini

- Profeten av Khalil Gibran

- Familjens projektledare säger upp sig av Gunilla Bergensten

- Sibylla - en biografi av Roger Lundgren

- Fördjupade studier i katastroffysik av Marisha Pessl

- Shantaram av Gregory David Roberts

... och lite till ...


//Frk P

Av Fröken P - 26 januari 2008 09:57

... om man säger så ... har snavat runt broarna ett varv ... i nya skor ... de är ok ... bara en liten känning av skavsår ... måste fixa plåster ... i preventivt syfte ... måste få upp flåset efter min långdragna infektion ... köpte multivitamin och järntabletter och ... igår ... så nu 17 ska det bli piggelint här ...

... måste städa jobbväskan idag ... kastade ner en massa ... huller om buller ... när jag gick hem igår ... hade bestämt att jag skulle va' ordentlig med att passa arbetstiderna vt08 och det blir 7tusan till stressigt om man måste gå hem när klockan slår ... och så är man inte klar ... med allt ... ryckte i alla fall på axlarna igår ... slängde ner allt i väskan och gick hem ... men idag måste jag i alla fall se efter vad det var som åkte hem med mig ... måste va' strukturerad inför måndagen ... annars blir jag stressad ... vill ha ordning och reda på saker och ting ... men det är bara så mycket ... ska nog börja skriva listor igen ... fastän jag hade lovat närmaste kollegan att "hålla upp" ett tag med alla "kom-ihåg-listor" ... listorna ger en slags kontrollerad trygghet ... det står ju där ... då kan man inte glömma bort det ... så det så ... men det är också stressande att ha listorna ... att leva efter ... säger kollegan ... som har allt i huv'et ... hon är lycklig hon ... som har ett bra huvud ...

... hygienförbättringar står nu närmast på schemat ... och se'n frukost med egenhändigt tillverkad fruktsallad ... och så DN ... en stund ...

TREVLIG HELG!


// Frk P

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards