Alla inlägg den 29 augusti 2007

Av Fröken P - 29 augusti 2007 20:38

... får inte glömma bort att komma ihåg vad jag lovat mig själv: ge järnet och fokusera på målet! Allt annat är ovidkommande - även "små tuvor" på vägen ... Tack o lov för en kollega med god lyssnarförmåga! Ibland måste man bara få "kräkas" ut vad man har erfarit - så känns det bättre sedan ... Ja, vi har haft konferenser och möten idag! Varför undrar ni?


Dagens bästa: 1) Eleverna som lovordade sitt nya schema med långa arbetsdagar och EA (Eget Arbete)! De hade jobbat jättemycket när jag kom för uppföljningssamtal kl 15.30 Duktiga, duktiga elever!!! 2) Och vi har fått en skolsköterska med mycket go'! Alla elever ska hälsoundersökas nu och journalerna ska datoriseras! 3) Kollegor som delar med sig av kunskap och material och goda idéer! Tack för att ni finns och har funnits! Vad skulle jag ha blivit utan er ... ibland ...?


Dagens sämsta: lobbyister som spelat sitt spel i årtusenden och tror sig ha hittat ett vinnande koncept! "Raka rör" går längst ...


... pust! Ja, jag är TRÖTT! Behöver fixa inför fortbildningen imorgon och steka hamburgare till hemmavarande barn och göra matpaket till äldste man! Ska köra tidigt till storsta'n imorgon ... Pappas bil! Tack, pappsen! TÄNK OM JAG INTE VAKNAR AV VÄCKARKLOCKAN!!!! Panik!!!


Natti natti ...



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards